Steril av abort?
Någon som blivit steril av abort eller vet någon som blivit det?
Någon som blivit steril av abort eller vet någon som blivit det?
Hur kan det innebära mer risker än abort? föda barn är naturligt, abort är egentligen inte något naturligt urat ett ingrepp i kroppen
Jag har gjort tre aborter, förlorat en äggledare pga utomkvedshavandeskap och nu sitter jag här gravid i sjunde månaden. Som redan nämnts är risken att bli steril större av en förlossning än av en abort.
Japp jag höll på att dö en naturlig död efter att jag födde mitt barn.. precis som hundratusentals kvinnor dör varje år runt hela världen när dom är gravida/föder barn..
Det finns fler risker med att vara gravid och föda för att fler saker kan gå fel
Vid abort är det typ infektion.. thats it typ
Vid graviditet och förlossning kan 100-tals olika saker hända..
Dom flesta aborter sker dessutom medicinskt och är egentligen inte alls onaturligt då människor och djur framkallat missfall i alla tider
Jag har gjort tre aborter, förlorat en äggledare pga utomkvedshavandeskap och nu sitter jag här gravid i sjunde månaden. Som redan nämnts är risken att bli steril större av en förlossning än av en abort.
Hur skulle en förlossning kunna göra en steril det är ju inte så att man då använder instrument i kroppen?
jag tänkte på kirurgisk abort för det är ett ingrepp. Men använder dom vassa instrument fortfarande vid skrapning?
Hur skulle en förlossning kunna göra en steril det är ju inte så att man då använder instrument i kroppen?
Alltså om man väljer att fullfölja graviditeten och föder ett barn
En abort sker oftast tidigt och ofta medicinsk så riskerna är uppenbart mindre
Nej dom suger ut fostret och allt annat med vakuum, dom har inte använt vassa instrument sen typ 60-70-talet..