• Anonym (:s)

Steril av abort?

Någon som blivit steril av abort eller vet någon som blivit det?

• Svar på tråden Steril av abort?
  • Anonym (N)
    Anonym (:s) skrev 2015-11-25 11:14:27 följande:

Hur kan det innebära mer risker än abort? föda barn är naturligt, abort är egentligen inte något naturligt urat ett ingrepp i kroppen

Japp jag höll på att dö en naturlig död efter att jag födde mitt barn.. precis som hundratusentals kvinnor dör varje år runt hela världen när dom är gravida/föder barn..

Det finns fler risker med att vara gravid och föda för att fler saker kan gå fel

Vid abort är det typ infektion.. thats it typ

Vid graviditet och förlossning kan 100-tals olika saker hända..

Dom flesta aborter sker dessutom medicinskt och är egentligen inte alls onaturligt då människor och djur framkallat missfall i alla tider
  • Anonym (L)

Jag har gjort tre aborter, förlorat en äggledare pga utomkvedshavandeskap och nu sitter jag här gravid i sjunde månaden. Som redan nämnts är risken att bli steril större av en förlossning än av en abort.

Anonym (N) skrev 2015-11-25 12:21:17 följande:

Japp jag höll på att dö en naturlig död efter att jag födde mitt barn.. precis som hundratusentals kvinnor dör varje år runt hela världen när dom är gravida/föder barn..

Det finns fler risker med att vara gravid och föda för att fler saker kan gå fel

Vid abort är det typ infektion.. thats it typ

Vid graviditet och förlossning kan 100-tals olika saker hända..

Dom flesta aborter sker dessutom medicinskt och är egentligen inte alls onaturligt då människor och djur framkallat missfall i alla tider

jag tänkte på kirurgisk abort för det är ett ingrepp. Men använder dom vassa instrument fortfarande vid skrapning?
    Anonym (L) skrev 2015-11-25 12:27:26 följande:

Jag har gjort tre aborter, förlorat en äggledare pga utomkvedshavandeskap och nu sitter jag här gravid i sjunde månaden. Som redan nämnts är risken att bli steril större av en förlossning än av en abort.

gjorde du kirurgisk eller medicinsk?

Hur skulle en förlossning kunna göra en steril det är ju inte så att man då använder instrument i kroppen?

• Anonym (N)
    Anonym (:s) skrev 2015-11-25 13:39:27 följande:

jag tänkte på kirurgisk abort för det är ett ingrepp. Men använder dom vassa instrument fortfarande vid skrapning?

Nej dom suger ut fostret och allt annat med vakuum, dom har inte använt vassa instrument sen typ 60-70-talet..
  • Anonym (.....)
    Anonym (:s) skrev 2015-11-25 13:41:31 följande:

Hur skulle en förlossning kunna göra en steril det är ju inte så att man då använder instrument i kroppen?

Tror du att man enbart kan bli steril av medicinska instrument? Du kan bli steril av en mängd olika saker. Sjukdomar, mediciner, fysiska ingrepp och speciellt vid svåra graviditeter eller traumatiska förlossningar. En abort sker under största möjliga kontroll med metoder som är otroligt beprövade och välkända.

Varför vill du så gärna tro att man kan bli steril av abort? Vill du ha anti-abort argument eller vill du skrämma upp en kompis/pojkvän?
  • Anonym (N)
    Anonym (:s) skrev 2015-11-25 13:41:31 följande:

Om man använder tång eller sugklocka så kan man gå in en bit i slidan och skapa ärrvävnad som infektioner kan fastna i och kan spridas upp i livmodern

Man kan få infektioner, blodproppar, utlösa autoimmuna sjukdomar, förvärra endo, få kraftig ärrvävnad från där moderkakan satt, brusten livmoder, utomkvedshavandeskap

För att inte snacka om hyperonemisis (stavning? Gravidkräksjukan iaf) havandeskapsförgiftning (fick jag) högt blodtryck, blodpropp, blödning (fick jag, 2 min till så hade jag dött..)

M.m som kan bli livshotande..
  • Anonym (N)

Alltså om man väljer att fullfölja graviditeten och föder ett barn

En abort sker oftast tidigt och ofta medicinsk så riskerna är uppenbart mindre

Anonym (N) skrev 2015-11-25 13:46:22 följande:

Nej dom suger ut fostret och allt annat med vakuum, dom har inte använt vassa instrument sen typ 60-70-talet..

Men i vissa fall använder dom fortfarande en skrapa vet inte om den är vass
Svar på tråden Steril av abort?