Steril av abort?
Någon som blivit steril av abort eller vet någon som blivit det?
Någon som blivit steril av abort eller vet någon som blivit det?
Varför inte det? Låt säga att hon började bli sexuellt aktiv när hon var 20 och var fertil tills hon var 50, 30 år och 52 aborter, det är mindre än 2 om året.
Bör tillägga att preventivmedel inte användes och aborterna var illegala (mycket mer riskfyllda).
Vet inte
Ursäkta om jag säger det men att göra en abort i tonåren upp till tidiga tjugoårsåldern är väl acceptabelt, men att fortsätta använda abort som preventivmedel i decennier? Oansvarigt, man tar ansvar för sitt sexliv den dagen man påbörjar det! Vill man inte ta tabletter kan man fixa p-stav osv.
Har inga läkare talat om detta för henne?
Förresten så gjorde min mammas vän 15 aborter
Hon och maken hade tydligen en dålig matchning av defekta gener så fostren blev missbildade och hon var tvungen att göra abort i v.8-14
Hon födde även 2 friska barn och ett barn med funktionsnedsättning.
Tror också hon fick 3-4 missfall
Det var 30-40 år sen nu, innan de blev så vanligt med ivf och sånt
Min syster blev det.
Hon gjorde en skrapning och fick en infektion sedan.... som gav ärr på äggledarna.
Okej men det händer väl endå fortfarande att folk blir sterila av skrapning även om det inte är vanligt?
Det känns som att du spelar dum?
Det finns en risk, mycket mycket mycket, liten risk att en abort leder till en infektion. En normalfuntad människa märker detta, söker hjälp, blir av med infektionen, och blir då inte steril. Gäller både kirurgisk och medicinsk abort.
Det är, som många redan påpekat, jävligt mycket större risk att bli steril av att fortsätta graviditeten och föda barnet.
Det är INGEN stenåldersmetod*
Hon och maken hade tydligen en dålig matchning av defekta gener så fostren blev missbildade och hon var tvungen att göra abort i v.8-14