• Anonym (Tomt)

Julklapp till svägerska

Kan ni hjälpa mig med julklappstips till min svägerska som jag har noll relation med?

Vi har ingen bra relation överhuvudtaget och hela min släkt ser av olika anledningar helst att det tar slut mellan dem. Men så länge de är tillsammans får vi göra det bästa av situationen och snart är det jul och jag har ingen aning om vad vi ska ge henne. 

Som vi har lagt upp julklapparna i år ska min familj ge henne fyra julklappar och jag känner att vi tidigare år har gett allt vad spakit, mysiga tofflor och liknande heter - tänk Åhléns skönhetsavdelning liksom. Så vad kan vi ge i år? 

Som ni förstår vill vi inte lägga några större summor på presenterna, men det ska ju ända vara riktig saker. 

Några förslag?

• Svar på tråden Julklapp till svägerska
  • Alexi

Men seriöst? Hon är väl tillsammans med din bror? Fråga honom vad hon läser, gillar osv? Fy sjutton för att råka få en släkt som er som är så falsk.

• fjanten

letsdeal.se finns en massa saker till kraftigt nedsatta priser, och det är fina och bra saker! Där kan ni säkert hitta något som passar henne!

• Anonym (Tomt)
    Alexi skrev 2015-11-26 16:24:40 följande:

Men seriöst? Hon är väl tillsammans med din bror? Fråga honom vad hon läser, gillar osv? Fy sjutton för att råka få en släkt som er som är så falsk.

Jag är så glad att du känner till hela bakgrunden innan du uttalar dig. Det finns så många här på FL som inte bryr sig om att ta reda på sådana saker, så jag värdesätter verkligen det!

• Anonym (Tomt)
    fjanten skrev 2015-11-26 16:44:12 följande:

letsdeal.se finns en massa saker till kraftigt nedsatta priser, och det är fina och bra saker! Där kan ni säkert hitta något som passar henne!

Bra idé. Tack! =)
  • fjanten
    Alexi skrev 2015-11-26 16:24:40 följande:

Vi vet ju faktiskt inte bakgrunden till att ts (och övrig släkt?) har en nästan obenfintlig relation till denna kvinna.
  • Anonym (Tomt)
    fjanten skrev 2015-11-26 16:48:12 följande:
    Vi vet ju faktiskt inte bakgrunden till att ts (och övrig släkt?) har en nästan obenfintlig relation till denna kvinna.

Tack, det är lite tråkigt att folk läser in saker de inte vet något om!

Och sen, om man verkligen vill och anstränger sig, så kan man ju också se det som att vi har en obefintlig relation, men ändå vill jag ge något i julklapp som jag inte gett alla andra jular. Kanske, trots vad Alexi vill tro om mig, så är jag ingen hemsk människa. Det är bara det att situationen, av olika anledningar, är som den är. 

• fjanten
    Anonym (Tomt) skrev 2015-11-26 17:01:38 följande:

Tack, det är lite tråkigt att folk läser in saker de inte vet något om!

Och sen, om man verkligen vill och anstränger sig, så kan man ju också se det som att vi har en obefintlig relation, men ändå vill jag ge något i julklapp som jag inte gett alla andra jular. Kanske, trots vad Alexi vill tro om mig, så är jag ingen hemsk människa. Det är bara det att situationen, av olika anledningar, är som den är. 

Jag förstår. Det är varken första eller sista gången som sådant sker i en familj/släkt. Ingen här vet bakgrunden, och det har inte riktigt med tråden att göra ens, så då ser jag inte syftet att svartmåla någon över huvud taget...
  • Alexi

Fast har man en sån gräslig relation så köper man väl inte julklappar till varandra! Det är liksom övermåttan falskt!

• Anonym (K)
    Alexi skrev 2015-11-26 20:41:55 följande:

Fast har man en sån gräslig relation så köper man väl inte julklappar till varandra! Det är liksom övermåttan falskt!

Återigen vet du inte bakgrunden. Det kan lika gärna vara ett ömsesidigt ogillande som lett till sitationen, men av ren respekt för brodern/pojkvännen (TS bror, tjejens pojkvän), så är man ändå hövlig över jul och köper klapp.

Om man nu ska anta saker så kan det ju lika gärna vara så att tjejen behandlat ts och andra i slälten dåligt, varit otrogen mot brodern och är elak mot alla - men ändå så köper ts julklapp till henne för att inte förstöra relationen till sin bror. Då är ju ts en ängel typ.

Sluta anta saker när du inte vet hela sanningen!
  • Alexi

Fast att köpa julklappar till sina "ingifta" vuxna släktingar är ju liksom verkligen inget måste. Tvärtom väl rätt naturligt att inte göra. Alltså ganska enkelt att överenskomma om att låta bli. Julklappar handlar om kärlek/vänskap.

Svar på tråden Julklapp till svägerska