• Anonym (Fiffi)

Rostbiff eller streckfitta?

Ja hur ligger det till?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rostbiff eller streckfitta?
  • Anonym (Hojo)

Jag har rostbiff och har inga utseendemässiga komplex alls. Min sambo älskar den. Det enda negativa är att det ibland blir sjavigt i vissa kläder eller vid vissa aktiviteter, eftersom de inre blygdläpparna är lika känsliga som de är stora.

• Anonym (Hojo)

Haha! SKAVIGT, inte sjavigt.

• Anonym (217)

Det finns ju faktiskt mellanting också. Mina blygdläppar hänger inte ut tillräckligt för att min mus ska bli kallad rosbiff, men det är heller inget streck.

Tycker förvörigt det är en helt sjuk grej att bry sig om, saker ingen ens såg på den tiden folk hade könshår. Detta dök upp med renrakat-idealet.

• Anonym (Jodåsåatte)
    Anonym (217) skrev 2015-12-01 00:19:21 följande:

Det finns ju faktiskt mellanting också. Mina blygdläppar hänger inte ut tillräckligt för att min mus ska bli kallad rosbiff, men det är heller inget streck.

Tycker förvörigt det är en helt sjuk grej att bry sig om, saker ingen ens såg på den tiden folk hade könshår. Detta dök upp med renrakat-idealet.

Det är väl ingen sjuk grej att bry sig om? Alla har preferenser! Man behöver inte gilla allt.. Precis som många kvinnor föredrar olika längd, tjocklek och utseende på killars kön så föredrar även killar (och tjejer) olika på kvinnors kön.
    Bara för att DU inte bryr dig så betyder det inte att det är en löjlig grej att bry sig om. 
  • Anonym (Fröken bi)

Har själv lite av ett streck, men tycker att rejäla könsorgan, som ser ut lite som blommande rosor då kvinnan är upphetsad är det sexigaste och vackraste. Föredrar "ros" framför "rostbiff". Det senare låter lite nedvärderande och beskriver snarare ett slakt än ett upphetsat kön. En slak snopp är ju inte heller särskilt snygg.

Skulle ha svårt för en person som uttryckte att hen gillade mig på grund av mitt "streck". Lite som att jag tyckte att det var läskigt med folk som tyckte att det var "fint" att jag var oskuld då jag var det.

Tycker att det är lite obehagligt när människor tycker att kvinnors kön blir finare ju mindre och mer osynliga de är. Känns ju inte särskilt bejakande av den kvinnliga sexualiteten. Snarare som en del av samma rädsla för fittor som kvinnlig könsstympning är en del av. Man vill låtsats att kvinnors kön är som barbies. Inte vackra rosor, utan så obefintliga som möjligt.

• Anonym (Håller med)
    Anonym (Fröken bi) skrev 2015-12-01 07:37:27 följande:

Har själv lite av ett streck, men tycker att rejäla könsorgan, som ser ut lite som blommande rosor då kvinnan är upphetsad är det sexigaste och vackraste. Föredrar "ros" framför "rostbiff". Det senare låter lite nedvärderande och beskriver snarare ett slakt än ett upphetsat kön. En slak snopp är ju inte heller särskilt snygg.

Skulle ha svårt för en person som uttryckte att hen gillade mig på grund av mitt "streck". Lite som att jag tyckte att det var läskigt med folk som tyckte att det var "fint" att jag var oskuld då jag var det.

Tycker att det är lite obehagligt när människor tycker att kvinnors kön blir finare ju mindre och mer osynliga de är. Känns ju inte särskilt bejakande av den kvinnliga sexualiteten. Snarare som en del av samma rädsla för fittor som kvinnlig könsstympning är en del av. Man vill låtsats att kvinnors kön är som barbies. Inte vackra rosor, utan så obefintliga som möjligt.

• Anonym (Anita)
    Zuzanne skrev 2015-11-30 22:23:16 följande:

Rostbiff här. Alltid varit uppskattad av alla jag har legat med. Mycket älskad av min man som blir superkåt på den. Man kan göra så mycket sköna saker med den som inte går med ett streck. Sedan är säkert streck också bra. Hade komplex innan jag hade sex just för att blygdläpparna hängde. Detta komplex fick jag av en kompis som kommenterade det. Hade aldrig funderat på det innan. Gick i mellanstadiet då. Så onödigt att ha komplex för fittan liksom. Fittan är fantastisk!

Går att göra så mycket saker med ett streck som inte går med fladder. Sedan är säkert fladder också bra.

Hade också en kompis med fladder som kommentera mitt streck att "den såg sååå konstig ut". Själv hade hon fladder. Vi gick i lågstadiet då. Något som alltid hängt med mig med.
  • Anonym (Anita)
    Anonym (Fröken bi) skrev 2015-12-01 07:37:27 följande:

En fitta är väl knappast obefintlig bara för att den inte hänger ner och fladdrar eller är stor och vulstig.

Behöver väl inte handla om att man gillar streck av den anledningen för att det är "osynligare" och mindre. Kanske bara är mer estetiskt tilltalande för vissa? Detta låter exakt som killar som diskuterar småbröstade kvinnor som att de inte är riktiga kvinnor för att de har så små bröst. Tycker du det är jättekonstigt att du säger att de dom gillar streck inte bejakar den kvinnliga sexualiteten, som om det vore mindre kvinnligt med att ha streck.

En streckfitta är väl också en helt vanlig fitta och inte en "barbiefitta" eller helt "obefintlig".

Det är synd att man måste lyfta fram något som positivt genom att trycka ned något annat som också är helt naturligt.

Fitta som fitta. Det går att lyfta fram saker som bra utan att prata nedvärderande om annat. Tycker man ser den här diskussionen vad gäller smala och tjocka där många säger att smala "bara är ben", att man vill ha något "att ta i", och smala inte har "kurvor" och att det är så "okvinnligt" att vara smal. Förstår inte riktigt vad som blir bättre av att försöka tala om att allt är fint och sedan nedvärdera något annat. Går inte ihop.
  • Anonym (Oinsatt)

Jag är nästan 40 och jag visste inte ens om att det fanns olika sorter. Men nån hade lagt in en bild på två baguetter i en annan tråd här som illustrerade skillnaden så nu vet jag. Jag har tydligen en "streckfitta" och visst är jag nöjd med den men älskar min fitta ovillkorligt så skulle ha varit lika nöjd med en "rostbiff". Däremot har mina inre blygdläppar gått itu vid senaste förlossningen plus att jag har en flärp så hon är inte lika fin som hon en gång var men tack o lov älskar och tänder min man på henne precis som hon är ändå.

• Anonym (Huh)
    Zuzanne skrev 2015-11-30 22:23:16 följande:
    Rostbiff här. Alltid varit uppskattad av alla jag har legat med. Mycket älskad av min man som blir superkåt på den. Man kan göra så mycket sköna saker med den som inte går med ett streck. Sedan är säkert streck också bra. Hade komplex innan jag hade sex just för att blygdläpparna hängde. Detta komplex fick jag av en kompis som kommenterade det. Hade aldrig funderat på det innan. Gick i mellanstadiet då. Så onödigt att ha komplex för fittan liksom. Fittan är fantastisk!

Ursäkta att jag frågar... men vad exakt är det man kan göra med den? Linda in ollonet med rostbiffen eller vad?
Svar på tråden Rostbiff eller streckfitta?