Inlägg från: Eleonora |Visa alla inlägg
  • Eleonora

Västerås-mammor?

Jag tror att alla håller med mig om att Alla som tycker sig tillhöra VÄsterås och som är gravida är välkomna på träffarna. Sedan spelar det ingen roll när man ska föda å om man bor i Sura lr mitt i V-ås stad.
    Så Alla ni som kommer nya på chatten å stämmer in på ovan är mycket välkomna på träffarna

/v18

• Eleonora

Grattis till David MammaME

Jag vill sååå gärna komma på onsdags träffen men jag borde vara kvar i Sthlm då å plugga.....men kanske kanske åker jag hem lite tidigare om studierna känns bra. Annars passar torsdagar, fredagar och helger mig perfekt för då är jag i V-ås.
    Men som sagt antingen kommer jag eller så får jag se fram emot träffen därefter!

Var på UL idag och det var en otrolig glädje att få se den lill. Det var En bäbis och allt såg bra ut. Blev tillbakaflyttad en vecka med BF 23/2.....som jag misstänkte. Har också en livlig krabat där inne för den boxar å bökar nå otroligt....ibland gör det nästan lite ont när den vänder sig om konstigt för det drar å ilar då. Maken fick känna rörelserna första gången idag också så han är överlycklig. Nu vet han med att en liten lever där inne

Sköt om er och era små

Kramar
    v17+0

• Eleonora

Ha det så trevligt på träffen nu alla magar

Jag blir kvar i Stockholm å satsar på tentan....även om det varit väldigt nära att jag skulle komma till träffen
    Men hoppas på en lika snabb ny träff....fast en på tors-sön då

Kram alla
    /Pia v18

• Eleonora

Låter jätte bra med lunch/fika-träff på söndag, då kan jag komma. Hoppas átt det finns något ställe som är öppet!

Kramar
    v19

• Eleonora

GRATTIS Darling73 till körkortet Det var bra gjort!!

Jag kommer förmodligen på söndag! Men det kan bli så illa att jag måste stanna denna helg i Stockholm igen för plugg. Det vet jag imorgon isåfall. Men siktar in mig på att jag kan komma på söndag kl12.00. IKEA hade varit trevligt men vi får väl ta det en annan gång då! Så mongoliska blir bra för mig
    Vart ligger mongoliska förresten?...ska kika på Gula sidorna om hittar någon adress men har någon en bra vägbeskrivning så underlättar det

*kram*
    /v20 imorgon

• Eleonora

Restaurangen ska ligga i Sigma-huset fick jag fram på Gulas sidorna. Stämmer det ni som vet ?

• Eleonora

Okej scenen kl 12. Jag meddelar imorgon om jag INTE kan komma så inte alla står å väntar förgäves!

• Eleonora

Skulle ju kommit på träffen i söndags men hade inte skrivit upp mig på listan å tur var väl det för blev ett ordentligt gräl med maken just i söndags innnan lunch så hade ingen större lust att gå på träffen
    Men det ser ju ut som om alla tycker så mycket om träffarna att det kommer bli fler snart. Jag hoppas på nästa träff då

Krya på dig med ryggen Maya!

/Eleonora

• Eleonora

Åhhh vad spännande Darling 73 Håller tummarna för dig

Telefon lista är en jätte bra idé!
    Jag vet inte ännu om jag lyckas komma på tisdags träffen.....att ni envisas med att träffas på vardagar hela tiden .....men meddelar när tiden närmar sig om jag kan.

Kram på er

• Eleonora

Åh äntligen blir det träff av för mig med igen... som jag har längtat
    Vattnas i munnen på mig redan nu.......
    Vi ses där
    Kramar

Kommer på träff tisdagen 19/10 kl 17.30 på Oliwer Twist för mumsig taco-buffé (!!!) :

Lovan
    Green Apple
    Maya 77
    Minja
    Jordnöten
    Nitis77
    Eleonora

• Eleonora

Tokitoj:

Du passar in och är välkommen på träffen ikväll om du kan Vi har ingen speciell dag då vi träffas utan bestämmer det efter varje träff här på tråden. Det kan vara vilken dag i veckan som helst. Någon ger ett förslag så blir det en träff.
    Alla är inte förstföderskor utan det är både och. Själv är jag beräknad till slutet av februari, är förstföderska och 25 år.

Hoppas du kan komma på träffen
    /Eleonora

• Eleonora

Jag får säga samma sak som er andra.....tack för igår, himla trevligt igen
    Min make sa igårkväll att det var bra att jag träffade er tjejer för jag blev så mkt gladare då när kom hem Kan man bli annat när man har så trevligt? Annars sitter jag ju själv i mitt lilla hörn å fördjupar mig i den nu otroligt trista matten.
    Kan ju tilläggas att maken tyckte innan träffen att det var lite trist att jag skulle åka iväg å lämna honom ensam

Lovan:
    Jo det skulle kunna vara en idé men tror du inte det kanske kan bli lite trångt om det blir ännu fler på träffarna samt barn med?
    Jag skulle kunna tänka mig komma till Sura iaf
    Men då får vi allt beställa någon mat eller fixa med sig eget fika så det inte blir så jobbigt för dig med "survning". Jag skulle iaf inte orkat fixa fika å allt runt omkring.....vet ju hur det brukar kännas efter ett litet släktkalas på fem besökare......*urk*!

Men för mig spelar det ingen roll om det blir träff i stan eller någon annanstans.

Kram på er
    /Eleonora

• Eleonora

Jo jag kommer att kunna komma hem på torsdagar (vissa iaf) efter kl18.00. Vet inte hur schemat ska se ut ännu...
    Men det kan ju vara lite inskränkt för er så ni väljer dag så får jag hålla tummarna på att jag några gånger kan följa med iaf
    Om inte annat så får jag "skolka" som sist..hihi!

Kanske går att göra en lista för varje/varannan vecka där man skriver till sitt namn på de veckodagarna man kan just den veckan. Blir det tillräckligt många som kan en dag så blir det en träff.
    Skulle kunna se ut som exemplet nedan där jag fyllt i de dagar/tider jag kan nästa vecka:

Träff v44
    25/10 Måndag:
    26/10 Tisdag:
    27/10 Onsdag:
    28/10 Torsdag: Eleonora 18-,
    29/10 Fredag: Eleonora,
    30/10 Lördag: Eleonora,
    31/10 Söndag: Eleonora -16,

Där ingen tid anges innebär att man kan hela dagen
    Ett sträck Innan tiden (-18) innebär hela dagen fram t.o.m angivna tiden
    Ett sträck Efter tiden (1 innebär från angivna tiden och framåt.

Sedan bestäms plats för träff när tid och dag är klart.

Är detta ett bra förslag eller verkar det krångligt?

• Eleonora

Hoppsan sa.... det blev visst en glad gubbe med solglasögon.... ni förstod nog ändå. För extra klarhet skulle det stå 18-

• Eleonora

Lovan: Hade också gärna kommit med har tenta på måndag så det blir bara plugg i helgen

• Eleonora

Darling 77: Åh det låter ju såå mysigt. Nu längtar jag ju ännu mer tills jag får se min lill åh det som är såååå himla långt kvar..*snyft*.

• Eleonora

Maya 77: Låter jätte trevligt med party. Jag kanske kan komma men som vanligt så vet jag inte eftersom har så fruktansvärt mycket plugg här på universitetet. Du får säga till när sista datum att anmäla sig är så får vi se om jag hunnit få något hum om hur mycket jag har att göra just då

Minne: Lycka till i massor nu

Nitis77: Vi ska också på Greese fast lördagen helgen efter Appropå det så var vi och såg Monster Jam i Globen i fredags. Min familj är en bilfantast familj så jag dras med lite. Inte särskilt intresserad men tyckte showen var riktigt sevärd och häftig

Måste ändra lite i listan också. Nya kurserna har startat å de var värre än jag befarat. Blir inga lediga torsdagar utan desto fler uppe sittar nätter torsdagar Jag hoppas på fler träffer på helger istället

Träff v44

25/10 Måndag: Nitis77, jordnöten 14.30-, Lovan, Green Apple
    26/10 Tisdag: Nitis77, jordnöten, Green Apple, Minja 15-
    27/10 Onsdag: Nitis77, Green Apple, Maya 77 13-
    28/10 Torsdag: Nitis77, jordnöten, Green Apple, Minja 12-
    29/10 Fredag: Eleonora, Green Apple 13-
    30/10 Lördag: Eleonora, jordnöten, Lovan 14-
    31/10 Söndag: Eleonora -16, jordnöten

• Eleonora

Ha det så trevligt nu i eftermiddag på fikat Jag tänker på er!
    Nu räknar jag nedåt.....endast 7veckor kvar på terminen å det här eviga pluggandet....sedan blir jag ledig hela dagarna å då kan jag också följa med på träffar dagtid Lääääängtar!!!!!

Hur blev det med barnmässan förresten? Blev det bestämt någon dag eller blev det inget alls? För jag blir kvar i Sthlm å pluggar över helgen så då kanske jag kan ta en förmiddag eller eftermiddag ledig och gå på mässan, beroende på när/om ni tänkte gå.

kram/Eleonora

• Eleonora

GRATTIS Minne!!!! Låter sååå mysigt!
    /Kraam

Svar på tråden Västerås-mammor?