Inlägg från: Green Apple |Visa alla inlägg
  • Green Apple

Västerås-mammor?

~Minja: Vad söt du är! Och jag som tycker du verkar såå oförskämt pigg och full av energi som orkar pyssla o knåpa så man inte kan låta bli att smittas lite. Vem vet, om jag inte fått höra om dina projekt så kanske jag fortfarande inte köpt några kläder till bäbisen, eller fått guben här hemma att fixa ett sovrum åt oss!
    Men nu är det tapetserat!!!! Bara plankor o lister kvar....

~Nitis o Minne: Som sagt så är jag förhoppningsvis klar till ca kl 10.30 så då är jag redan nere på stan. Passar det för er?

• Green Apple

Jag kommer direkt till Wayne´s efter infon är avslutad!
    Hör av mig på Nitis mobil om det drar ut på tiden...
    Vi ses!
    /Green Apple

• Green Apple

V.45

Måndag:Nitis77 16-, Minja16 ,jordnöten 16- , Lovan
    Tisdag:Nitis77, minja 16, jordnöten, Lovan
    Onsdag:Nitis77 16-, minja14- , jordnöten 16-,
    Torsdag:Nitis77 16-, minja16, jordnöten 12-, Green Apple 16-
    Fredag:Nitis77, jordnöten
    Lördag:jordnöten, Lovan
    Söndag: Lovan 12-

• Green Apple

Hej tjejer!
    Nu ska jag in en sväng på förlossningen för att köra CTG-kurva och ta lite prover. Blodtrycket har skjutit i höjden och de vill hålla lite koll, börjar bli van vid detta nu: de tidigare graviditeterna när jag varit på vanliga kontroller så har jag inte fått åka hem utan blivit inlagd och bara fått ligga på 86;an och vänta... Men jag hoppas det inte blir så nu!
    Är nog hemma till Bolibompa och myser med familjen!!!

~Tokitoj: Jo, själv är jag arbetslös (v33+2)

• Green Apple

CTG-remsa = såg fint ut
    Blodtryck = OK
    Tox-prover (för jag antar att det var sådana de tog) = normalt
    Tillväxt-UL = HAHAHAHAHA!!!!!! Lårbenet är ca 7 cm långt och bebben beräknas just nu väga ca 2482g (jag är i v. 33+3....) Ingen tillväxthämmad krabat här heller!!!

Ska tillbaka till förlossningen på söndag för en x-tra koll och för att bestämma hur ofta jag ska gå hos Bm för kontroller i fortsättningen.
    Tycker lite synd om guben här hemma, kan riktigt känna vibbarna att han gärna ser mig inlagd så han vet var han har mig

~Västeråstjej: Det finns en "dejt"-lista inför nästa vecka där du kan skriva in dig, sen får du se till att inte tappa bort oss (tråden) igen

• Green Apple

~Minne: Ahhhh, vad spännande!!!
    Kanske springer jag på dig i korridoren, för jag ska upp till förlossningen en sväng under dagen
    Kram o lycka till!!!

• Green Apple

Tebax från förlossningen. Kom dit 10.30 och ut 17.30 = dryg dag!
    Ska f o m imorgon hälsa på hos min Bm varannan dag, samt upp till spec. mvc på fredag.
    Fick göra UL idag oxå, så gissa om jag stirrade in i skärmen när läkaren sa att där är benen och rumpan. Men tror ni jag såg nå´t, nääe då!

Nu ska jag vara gräsänka fram till onsdag kväll, så det blir väl till att sätta koppel på "vilddjuren" här hemma fram till dess
    Supergoa Minja erbjöd sig att skjutsa mina barn till dagmamman om morgnarna, men jag tycker hon ska vara hemma och ta det lugnt istället, eller kanske stryka juldukar för den delen

Nu blir det ett telefonsamtal till guben, sen är inte John Blund långt borta känner jag... ZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

//Go´natt från ett trött äppelskrutt

• Green Apple

Tack för en trevlig "dejt" tjejer!
    Jag uppskattar verkligen dessa träffar, de får mig på såå mycket bättre humör än jag är innan när jag bara luffsar omkring hemma och känner mig otroligt osocial.
    Utan er skulle jag nog vara helt isolerad under graviditeten, så tack för att ni finns!

• Green Apple

Restaurang Västergårds
    Metallverksg. 3, 72130 VÄSTERÅS
    tel 021-30 61 50

kartor.eniro.se/query&mop=zi&streetname=&streetnumber=&city=&zipcode=&mapstate=5%3B1542307%3B6611041%3B0%3B1540109%3B6613126%3B1544507%3B6608956%3B&mapcomp=GSID_61668817%3B%3BRestaurang+V%E4sterg%E5rds%3BMetallverksg.%3B3%3B%3B72130%3BV%C4STER%C5S%3B021%3B30+61+50%3B%3B%3B1542307%3B6611041%3B1%3B1&heading_exact=&heading=&heading_group=&company_name=&dir_area=&geo_area=&district_code=&ns=&stq=0&symbols=

• Green Apple

Grattis Minne!!!!
    *kramar om*

Sitter här och känner hur det så smått börjar gå upp för mig att det inom en snaaaar framtid ska flytta in ännu en familjemedlem här hemma... Känns så overkligt, men jag kanske får ta och förlika mig vid tanken ganska snart nu

• Green Apple

jo, jag tänkte vara där

• Green Apple

Oki, the tråd is still going strong!

Tackar oxå för en trevlig lunch tjejer!

~Lovan: Det första som kommer i min mun är j***a gubbj**el!!!
    Usch, vad jag blir förbannad när jag hör att det finns sådana idioter!
    De förstör så mycket av det som ska vara en av de lyckligaste och mysigaste stunder i ens liv = när man väntar sitt barn!
    Hade kvinnliga dönickar på mitt jobb som var på mig om ALLT!!! Och då har den ena inte några egna barn och man tycker att hon borde hållit käften...
    Tänker på dig! *kram*

Svar på tråden Västerås-mammor?