Inlägg från: Farfallos |Visa alla inlägg
  • Farfallos

Är mödomshinnan en myt?

BCH52 skrev 2015-12-01 20:50:41 följande:
    Det finns ingen hinna, däremot har vissa, inte alla, en slidkrans som kan blöda lite om kvinnan inte är förberedd vid första penetrationen. Den myten har ställt till det för många kvinnor under århundraden.
    Spelar väl ingen roll vad den kallas, utan frågan är väl om den finns eller ej, den där grejen som blöder vid första grövre penetrationen. ...och det gör den ju bevisligen, så det är en märklig fråga.
  • Farfallos
    Flunken skrev 2015-12-01 20:46:47 följande:
    Det sägs ju att en kvinna blöder när hinnan spricker..
    Det borde ni tjejer veta om det blev blod när ni använde dildo eller morot eller ett ljus första gången du penetrerade dig själv .
    För ingen väntar väl på att en första pojkvän skulle vara den första penentrationen ???
    Knappast va ?
    Själv har jag tagit tre oskulder som blödde, så nog finns den.
  • Farfallos
    Drottningen70 skrev 2015-12-01 20:57:13 följande:
    Haha.....nej det betyder bara att du är en inkompetent "första älskare",,..
    Kanske det, eller att jag är lite större....
    ...och när jag tänker efter så är det fyra. En som riktigt våldtog mig (snart 25 år sedan). Kom och lade sig naken på mig och satte sig senare upp (sjöblöt) och red. Hon blev tyvärr gravid, så inte var det mensen heller i alla fall.
  • Farfallos
    Drottningen70 skrev 2015-12-01 21:10:47 följande:
    Ja jösses om det är nåt som du behöver inbilla dig för att känna dig manlig så varesegod att fortsätt .
    Och du .. En slida kan rymma ett 5 kilos barn..... Perspektiv.....
    Men snälla du! Gör du dig till eller är du sådan? Du tror väl inte att jag inbillar mig att jag spräcker en slida? Jag tror inte ens att jag är större än normalt. Jag tror mig veta att det oftast bara finns en "krans" av mindre elastisk vävnad som ibland spricker först då en kvinna får en normalgrov penis i sig. Den kransen har inte spruckit av tamponger eller fingrar tidigare bara.
  • Farfallos
    maritbinge skrev 2015-12-01 21:18:17 följande:
    Tack, jag känner till slidkransen, jag har en mellan mina ben. Den är fortfarande inte en hinna, vilket också står att läsa i länken du postade. 
    Och om du hade läst vad jag skrev så hade du förstått att ditt svar verkar lite småkorkat. Jag vet att det inte är någon hinna, men hinna eller ej kan ju knappast vara frågan. Det finns ju fakta på den punkten, och jag uppfattade frågan som att hela konceptet (dvs att det över huvud taget finns något som ibland spricker vid första penetreringen) ifrågasattes.
  • Farfallos
    SötaRovan skrev 2015-12-01 21:22:41 följande:
    Har du själv läst det som står på sidan du länkade till? För det står klart och tydligt att det inte är en hinna och att de få flickor som har det har en missbildning som måste åtgärdas innan puberteten.
    Vi pratar inte om samma sak. Det är väl klart som sjutton att det inte normalt finns en helt tätslutande hinna, men den tanken är ju så korkad att jag inte ens fattade att det var vad som diskuterades. Redan i fjärde inlägget i tråden så klargjorde någon att det handlar om en slidkrans. På bilden som finns i länken jag postade så ser man ju även exempel på vad som inte heller skulle kunna kallas för varken krans eller hinna (kanske gardin då), men jag hoppas att vi kan strunta i den exakta definitionen orden, och förhålla oss till fenomenet, dvs att det finns något där (kalla det vad du vill) som ofta går sönder vid första penetrationen.
  • Farfallos
    Drottningen70 skrev 2015-12-01 21:31:01 följande:
    Haha..... Jobbigt du verkar ha det nu...
    Ja du, det är frustrerande när människor man pratar med har så begränsat med kapacitet att man börjar fundera på hur det funkar i vardagen för dem....
  • Farfallos
    Vanillaextract skrev 2015-12-01 21:38:05 följande:
    Slidkrans och mödomshinna är två helt olika saker och tråden handlar om mödomshinnan som alltså är en myt.
    Två helt olika saker??? På Wikipedia står det "Hymen, även känd som mödomshinna eller slidkrans", och även om jag vet att allt som står på internet inte är sant så är det precis vad jag också har uppfattat, dvs att det är samma sak. Vad menar du är skillnaden? Skicka gärna en länk som beskriver det hela så slipper du skriva så mycket.
Svar på tråden Är mödomshinnan en myt?