• lotie

Bästa 7 sitsiga bil?

Har nu 3 barn under 4 år och behöver en större bil och större bagage.

Någon som har en Citroën Picasso Grand?

Peugeot 5008?

Eller tips på någon annan?

Vi vill ha 3 separata säten i 2raden så vi får plats med tre bilstolar där och bara använda de längst bak ibland.

• Svar på tråden Bästa 7 sitsiga bil?
  • ess86

Vi har en Ford s-max, när vi kollade på större bil så tyckte vi att det var den som hade bäst plats på 2:a sätesraden, både gällande benutrymme och bredd på stolen.

• SVejsan

Nya Renault Espace ...
    Slog nyligen BMW 218d Gran Tourer och Fiat Freemont i ett test (aftonbladet för sjusitsiga bilar  i grenar som bättre passagerarutrymme, lastutrymme, komfort och köregenskaper(!)...

• Josefine85

Hoppar in här också. Väntar barn nr 3, och vi kommer behöva större bil till våren! Men vilken :s

Visste faktiskt inte att Tesla hade en model X! Sambon är jättesugen på en sån.. Men jag propsar på att den är för liten för att trycka igen hel familj som ska på skidsemester till sälen om vintrarna :D tack för tips!

Loke -07, Alvin -09
  • lotie

Tack för tips. Lutar åt Citroën Grand Picasso. Nån som testat?

• Isbit

Kollar oxå på Citroën Grand Picasso. Jag är lite rädd för att den ska krångla som man hört om dessa bilar. Samtidigt verkar alla som har en Citroën vara sjukt nöjda

• SvegerTiden

YES min bror har 5 barn och kör en Citroën Grand Picasso. Han har haft den i 6 år och skryter hela tiden om hur driftsäker den är.. så jag rekomenderar den

• riboflavin

Nissan Qashqai har också en sjusitsig version som är ruggigt rymlig. Kollegan har en sån och vi åkte sju vuxna på skidsemester för några veckor sen. Vi hade räknat med att behöva köra 2-3 bilar men fick plats allihop i den. Med takboxen på svalde den dessutom packning för en vecka och 4 uppsättningar skidutrustning. Jag och ytterligare en småväxt kollega (ca 160 cm) satt alldels utmärkt i extrasätena. Jag blev ruskigt imponerad.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • 100kgpappa

Har bara erfarenhet av S-maxen som vi kör själva, men den är vi grymt nöjda med.

• Blicka

Som om jag skrivit trådstarten! ;) saknas bara att dubbelvagn ska kunna rymmas.

Vi har fått möjlighet att köpa en Chrysler Grand Voyager men jag är lite tveksam då många har negativa uppfattningar om bilen.

Hur har det gått för er ts? Vad blev det för bil?

Svar på tråden Bästa 7 sitsiga bil?