När dricker du snaps?
Inspirerad av uttalandet "den där snapsen kan man väl spara till något annat tillfälle", i diskussionen om alkohol på julafton.
Inspirerad av uttalandet "den där snapsen kan man väl spara till något annat tillfälle", i diskussionen om alkohol på julafton.
Aldrig! Huvva *dör lite*
Jag är inte nykterist eller absolutist, men ogillar generellt smaken av alkohol - även om jag kan spetsa kaffet med en liiiiten skvätt av Baileys ibland - så jag dricker väldigt sällan och sparsamt oavsett.
Det händer sällan dock så är det ju betydligt oftare med vin och likör etc mycket godare och vin blir det varje vecka
Förutom till ovan nämnda högtider brukar det bli till påsk, och kanske någon extra gång när vi får för oss att äta sillunch. Snaps är gott! Särskilt egenkryddad. Har man riktigt små glas kan man tom smaka på flera sorter.
(För ordningens skull: just i år dricker jag inget, eftersom jag är gravid)
Till jul, midsommar, kräftskiva och påsk. Däremellan tar jag gärna en shot om det vankas på fest.
Till jul, midsommar, kräftskiva och påsk. Däremellan tar jag gärna en shot om det vankas på fest.
driker gärna alkohol men inte snaps,pga dryckessättet.däremot kan jag hälla upp
6cl vodka eller kryddat brännvin i glas o liksom smutta på ,alkohol är gott tycker jag skulle aldrig hälla i min typ 6cl-den ska avsmakas ! skall man dricka snaps så ta sämmsta hembrända ni kan hitta ,inte fin aquavit!
Dricker aldrig snaps. Slinker ner lite shots då och då dock. Men det tycker jag inte är samma sak.
Aldrig om man med "en snaps" menar en hel snaps.
Jag har smakat några olika några gånger för att få en uppfattning om vad det smakar.
Tog mig en nyss och den satt som ett smäck...
Aldrig - jag dricker inte alkohol alls
Regelbundet- dvs en 4:a på julafton och en 4:a på midsommar.
Gillar det inte så mycket, vill hellre ha ett par glas med mindre alkohol i.
Aldrig - dricker inte alls.
Vid alla svenska högtider. Skulle inte dricka en snaps en "vanlig lördag" eller så om det inte vankas sill eller nåt.
Bästa snapsen just nu är Dragon Blood! www.systembolaget.se/dryck/sprit/dragon-blood-3008602
Beror ju helt på vad för snaps, håller med överstående talare.
Bästa snapsen just nu är Dragon Blood! www.systembolaget.se/dryck/sprit/dragon-blood-3008602