• KCL

Enormt otäck dejavu! Hjälp!

Jag är ju ingen läkare och tycker inte om att ställa "diagnoser" åt andra. Men jag tycker mkt av det du beskriver låter som att det kan hänga upp med din psykiska hälsa. Det är nämligen mkt av det som kan uppkomma av att du är stressad, mår dåligt.

• KCL

Jag har själv problem med huvudvärk i bakhuvudet och det är spänningshuvudvärk som uppkommer pga spänningarna i min nacke och mina axlar. I perioder när jag är som mest påverkad av spänningarna så kan jag ha så ont att jag är nära att tuppa av. Jag har också problem med yrsel, känselbortfall och krypningar. För några år sedan när jag pluggade och hade väldigt mkt så var jag nära att bli utmattad. Jag kunde vakna på nätterna av kramper långt upp i benen och fick andra symtom. Jag gick till läkare men fick ingen vidare hjälp. Jag har i efterhand själv insett att det hänger på min egen psykiska hälsa. Jag är helt enkelt känslig för stress. Jag jobbar hårt på det. Kör med avslappning och andra övningar för att få spänningarna att släppa. Egentligen kanske jag borde kontakta sjukgymanstiken alt. kolla upp mig hos en massör/kiropraktor men jag är lite sådan där som skjuter upp allt lite för länge  

Så, jag skulle gissa på att dina symtom beror på något psykiskt. Men mitt råd är att du tar kontakt med vårdcentralen och tar upp dina problem. 

Svar på tråden Enormt otäck dejavu! Hjälp!