Enormt otäck dejavu! Hjälp!
Idag fick jag en så stark och påträngande dejavu att jag tror jag "försvann" en kort stund. Det hände på min arbetsplats, i ett klassrum. Jag har bara arbetat där denna termin, men redan första veckan kom första dejavun. Sen har jag stadigt haft dejavuer hela terminen, 1-2 st per vecka. Tidigare har det kanske varit en häftig upplevelse som jag haft 1-2 ggr per ÅR!
Dessa täta dejavuer inträffar både när jag undervisar och på eftermiddagen när jag sitter ensam. Samma rum.
Utsikten från fönstret. Ljuset. Luften. Ljuden. Alltihop är alldeles för bekant hela tiden, men sekundvis får jag alltså dessa enormt starka dejavuer. Jag har alltid varit nyfiken på fenomenet, velat hålla kvar den korta stunden och utforska den mer. Men inte idag.
Tiden stannade på något sätt idag och det kändes som om jag "försvann". Så kom en oerhört stark förnimmelse om att SNART KOMMER NÅGOT GÅ RIKTIGT FEL. Hörseln dämpades, synen skärptes, som om ögon letade efter felet.
Jag TROR att jag sa högt så att barnen hörde mig:
Just nu har jag en sån otroligt stark dejavu.
Men jag kanske bara sa det i tankarna, jag vet inte. Det är också otäckt att inte riktigt minnas...
Jag tror även att jag riktade mig till en elev och sa helt lugnt: Nu ska du bara sätta dig ner. Bara sitta på din stol tills det här gått över.
Jag sa det nog högt. Det känns så.
Under den korta stunden blev jag som paralyserad. Jag ville bara att det skulle "gå över".
Jag vill förstå vad detta är! Tidigare har det varit starkt men ändå känts ok. Idag var det mer som om något invaderade mig, gick rakt genom rummet utan tillstånd. Jag blev rädd. Jag ville hejda det.
Jag vill tillägga att jag har hög intiution. Alltid haft.
Det var lugnt i klassrummet när detta hände.
Jag använder inga droger, inga mediciner. Röker och snusar och dricker kaffe. Nykterist. Har tre egna barn, två av dem med extremt hög intuition.
Någon som råkat/råkar ut för liknande starka dejavuer, som kan ge mig råd!!!??? Snälla!
Vad tusan är detta?