• Milosa

Symtom

Tråkigt att höra att det tar tid för er, vi går igenom samma sak just nu. Har försökt i 1,5 år nu utan något resultat, det senaste halvåret eller mer har vi även använt ägglossningstest. Nu förra veckan fick jag vad jag inbillar mig är symtom (önsketänkande?) Jag vaknar vid 4tiden på morgonen av starkt illamående, som ibland sitter i hela dagen (som idag), halsbränna, har en molande värk i magen likt mensvärk, vita flytningar (som jag inte brukar ha) och obehaglig smärta i höger höftled. Vågar inte hoppas på för mycket.. Men kan man ens ha så mycket symtom så här tidigt i så fall? Känns lite för bra för att vara sant. Har bim den 12/12 och dagarna går såååå långsamt! 

Håller alla tummar och tår att Ni bara gjorde testet för tidigt, och att det är allas vår tur denna gången! :D
  • Milosa
    Cyanea skrev 2015-12-07 18:27:08 följande:
    Tråkigt att ni behövt kämpa så länge :( Har ni sökt hjälp för detta än, eller åtminstone funderat på att göra det? 

Ville egentligen bara inflika lite om dina symptom. Jag tror verkligen inte att du inbillar dig dem - tvärtom. Däremot kanske de inte beror på en graviditet, det är alldeles för tidigt för. När man ägglossar utsöndrar äggstockarna hormonet progesteron, och det ger precis de symptom du räknar upp. Anledningen till att symptomen överensstämmer med graviditetssymptom är för att de också till en början beror på progesteron. Samma hormon = samma symptom.

Skillnaden mellan graviditet och ägglossning vad gäller progesteron är att halten progesteron sjunker kraftigt strax före mensen kommer medan den fortsätter vara hög genom hela graviditeten om det tagit sig. Inte förrän man plussat (och gärna ett par veckor efter det) är halten hCG tillräckligt hög för att ge symptom. 

Så det är egentligen jättegoda nyheter - det innebär att du haft en riktig ägglossning! Din kropp funkar som den ska :) 

Hoppas att det blir ett plus den här månaden, lycka till!
    Okej, tack för infon. Ja vi väntar på tid för att diskutera ev. utredning. Men fortsätter att försöka tills vidare. Anledningen till att jag tänkte att det kunde vara graviditetssymtom är att jag aldrig tidigare märkt av min ägglossning, eller upplevt några symtom kring den annat än en liten flytning. Därför kändes det hela väldigt nytt, och jag fick upp hoppet! Tack, vi hoppas att mensen uteblir nu i helgen, och att vi snart får vårt efterlängtade plus!
  • Milosa

Köpte hem test idag, ifall att mensen inte kommer i helgen så testar jag då. Here we go again..

Vi får hoppas det är för tidigt o inte syns ännu bara jess8212

Håller tummara för er tjejer! Uppdatera gärna hur det går för er. Skönt i detta tuffa att dela det med andra som förstår!

• Milosa

En nidblödnihg har jag för mig brukar komma mellan 10-14dagar efter ägglossning så det passar ju in tidsmässigt. Annars är det i stort sett omöjligt att veta att man får just en nidblödning. Men om du inte får någon mer blödning så är det nog så, och då betyder det att ägget har fäst och det borde synas på test! Lycka till! :D

• Milosa
    jess8212 skrev 2015-12-11 10:39:06 följande:

Nu har mensen kommit igång på riktigt så det sket sig denna gången oxå :( Är så less på detta!!

Åh vad tråkigt att höra! Hoppas det tar sig nästa gång för er, håller tummarna! 

Här har mensen fortfarande inte kommit igång än, tänkte vänta tills imorgon med att testa ifall att den inte kommer ikväll. Vågar inte hoppas på för mycket, även om jag har en liten känsla av att denna gång kanske det är vår tur. peppar peppar. 
  • Milosa

Och där kom mensen såklart... Att man ens fick upp hoppet där ett tag. Imorgon ringer vi och frågar efter den där tiden för utredning, orkar inte med denna besvikelsen längre. Man känner sig så jäkla kass!

• Milosa
    Josefineq skrev 2015-12-22 23:43:01 följande:

Jag plussade den 12 december!!!! :):)

Hoppas det tar sig för dig denna gång!!

Håller tummarna!

Gud va kul! Grattis!
  • Milosa

Jag tror jag har bim nu på söndag, den 10e. Har försökt undvika allt vad barnplanering innebär, det tog hårt på hoppet sist gång. Försöker tänka "Händer det så händer det". Hade nog trott att det skulle vara lätt för mig, är ung och har väldigt exakt mens, men tji fick jag! Varför känner man en sån skuld för?? Det är ju inget man kunnat påverka ändå, om det nu är nått fel.. ändå är det inte så lätt att tänka så när mensen väl kommer och man står där ännu en gång. Tur man har en underbar sambo som stöttar. Vi är mitt uppe i renovering så det är lätt att tänka på annat iallafall! Lycka till i väntan på plus och med graviditet för er andra, jag följer er gärna! :)

• Milosa

Häftigt att du kunde känna att du var gravid så! Lite den känslan man går och hoppas på ju :D Hoppas illamåendet snart avtar för dig, så att du kan jobba som vanligt igen!

Här är mensen en dag försenad, jag brukar alltid känna en molande värk några dagar innan den är på väg. Men har ännu inte känt någon förvarning.. *Håller tummarna*

• Milosa

Dag 2 utan mens idag, den brukar alltid vara väldigt punktlig annars..Men samtidigt vågar jag inte hoppas på för mycket. Kanske skulle ta en promenad till apoteket och köpa några test ändå. Jag har redan börjat skena i tankarna om hur jag vill berätta för min sambo, eftersom vi väntat så länge, men det känns som lite väl farliga tankar innan man vet.. BLÄ vad jag hatar att inte ha kontroll, nä nu går jag och köper test. Klarar man vänta tills imorgon med att testa tro?

Mammatillenliten skrev 2016-01-11 13:47:34 följande:

Samma här. Brukar få molvärk innan mens men är på dag 28 och har inte kännt någon molvärk än. Tog ett test igår på BIM -4/5 men det var svårt att tyda. Ser något men tror det är en skugga bara. Har du inte testat än så borde du ju göra det :))

• Milosa

Negativt. Men jag fick mig en härlig promenad iallafall, och nu tror jag att mensen kommer komma imorgon. Blir knäpp på min kropp, den brukar aldrig vara sen såhär..

• Milosa

Idag kom mensen 3 dagar sen, och den hade med sig mensvärken från helvetet. Tur jag var ledig idag! Inte ofta jag blir sängliggandes så här, men det hugger så att kroppen blir som en fällkniv rätt vad det är.

Ska bli spännande att se hur vi får till det denna månaden, sambon bor i vår gamla bostad tills han är klar på sitt jobb. Jag bor i vår nya bostad (som är i renoveringskaos just nu) 4h bort för att jag fått nytt jobb här. Så det känns som vi behöver ett smärre mirakel för att pricka in ägglossning denna månad! Men vi har väl aldrig backat en utmaning :)

• Milosa
    Hej! Vad jag vet så kan man alltid få ett falskt negativt, så chansen finns att du ändå är gravid! Jag var flera dagar sen förra månaden, och det kom bara pyttelite blod.. så kanske är det så ibland annars, jag vet inte riktigt? Hoppas iallafall att du får ett plus nästa test!! 

Här har det inte tagit sig ännu, men vi fortsätter kämpa på ändå! Jag har försökt lägga över fokus på träningen i väntan på ägglossning, för att få tiden att gå lite fortare. Men det är ju som att försöka ignorera en stor blinkande neonskylt ungefär.. 
  • Milosa

Åh jag som bara skulle kika in, så ser man detta! Gud vad glad jag blir för din skull! Massa grattis!! Nu blir jag nyfiken på att höra mer! När plussade du? Var mensen sen eller testade du ändå?

Jag är 1 dag sen idag och ska testa mig imorgon direkt på morgonen, är så förväntansfull! (Testade negativt ikväll dock). Vi lyckades pricka ägglossningen med testet denna månaden och även om det bara är inbillning så har jag kännt mig så "befruktad" denna månaden :'D Oavsett om vi lyckas eller inte denna gången så är jag lycklig bara av lite medvind!

jess8212 skrev 2016-03-14 10:35:57 följande:

Tack :)

Ja ok, igår kväll var jag så sjukt gasig och ont i ljumskarna!

Ja, vi har en pojke på 4 år ;) Han fick reda på det imorse ;) - När ska vi ta ut den? Sa han hahaha

Men jag har glömt allting sen den graviditeten ;)

• Milosa
    Anonym (Majo) skrev 2016-05-21 18:17:47 följande:

Hur gick det? :)

Ingen bebis i min mage ännu, nu har vi slutat att aktivt försöka. Det tär för mycket på en. Ska fokusera på jobb och skola i sommar så får vi se när vi börjar försöka igen. Vi kör ju oskyddat ändå så har vi tur så kanske vi lyckas ändå. Vi får se!
Svar på tråden Symtom