Adhd - dom rekommenderar ej fritids. Snälla hjälp.
Hej! U
Min son på 7 år har troligvis adhd, det har jag haft på känn sedan han var liten. Jag har själv ADD.
han har i höstas börjat på ny skola. Flyttat till en ny stad. Han är världens finaste, omtänksammaste (enligt mig då hehe) I skolan går det bra, dock så har han svårt att förstå instruktioner. Hans fröken har kommit på bra sätt att jobba med honom. På fritids när det blir fri lek, så går det sämre. Han behöver hela tiden aktiveras, tröttnar fort och kommer i konflikter med dom andra barnen. Om jag får gissa så tror jag att han inte förstår dom andra barnen, deras regler och han känner sig trängd,
För några veckor sedan började det bli mer bråk. Dom såg till att en extra fräken tog med honom i små rum (aldrig ensam, utan även med andra barn) han får gå en stund innan på rast, en stund innan på lunch tillsammans med vuxen och något/några barn, nu fick H reda på att resursen ska bytas ut och de gillade han inte,
Har fått hämta honom från fritis 2 gånger denna vecka och vi har haft möten med pedagoger och rektor. - ett rop på hjälp sa rektorn.
Vi är separerade varannan vecka, har en lillebror som även han blir väldigt påverkad av strorebror. Hemma är det likadant med sysselsättning och det är MYCKET bråk,
Dom rekommenderar att han inte går på fritids, om det går att lösa. Fram till efter jul. Jag är själv sjukskriven 25% pga min diagnos för att klara min egen vardag. Hur ska man göra i denna situation? Jag mår så fruktansvärt dåligt, nästa vecka har jag löst med min stackars mormor som är gammal. (Hans pappa jobbar kväll när dom är hos mig, så det alternativet finns inte heller) jag jobbar alltid till 16,00 Min handläggare på försäkringskassan vet om min situation, men hur sjutton ska man göra???? Jag är helt bedröva. Ska man sjukskriva sig helt? Vara med i skolan varje dag?
Vi har precis startat utredningen och det kan ju ta minst 1-2 år...