• Lillan090815

Gravid 35+

Hej på er. Vore kul att samla lite äldre gravida kvinnor här.

Själv är jag nyss fyllda 39 och har två barn innan; två söner på 4 och 6 år.

Än så länge är jag väldigt tidigt inne i graviditeten; någonstans i vecka 5.

Här kan vi dela tankar, känslor, krämpor,erfarenheter och vad helst ni vill som knyter an till graviditeten ???? Nu lade jag tråden i forum första trimestern. Det är ju där jag befinner mig, men egentligen spelar det ingen roll för mig var ni befinner er i eran graviditet.

• Svar på tråden Gravid 35+
  • Stassa
    Stassa skrev 2015-12-13 13:06:06 följande:

Vi var och gjorde kub i fredags, och fick bra resultat och fina bilder. Den lilla krabaten där inne ville inte samarbeta utan vände sig hela tiden mot "kameran", så det tog ett bra tag innan BM kunde mäta nackspalten.
    Vi fick 1:307 på trisom 21 (ds) och 1:20000 på trisom 13 och 18.
    Så nu kan jag börja tala om att jag är gravid (fast de flesta misstänker nog redan, pga min jättemarknad).

Skrev fel 1:3307 på trisom 21 skulle det stå.
  • Lillan090815

Kul att vi blivit några fler här??. Idag är jag i vecka 5+5 och tiden går så sakta och jag känner att jag oroar mig mer nu än i mina andra graviditeter....

Idag upptäckte jag lite bruna flytningar och jag blev helt kallsvettig....men jag vet ju att det inte behöver betyda nånting farligt....men ändå....

• lima76
    Stassa skrev 2015-12-13 13:06:06 följande:

Vi var och gjorde kub i fredags, och fick bra resultat och fina bilder. Den lilla krabaten där inne ville inte samarbeta utan vände sig hela tiden mot "kameran", så det tog ett bra tag innan BM kunde mäta nackspalten.
    Vi fick 1:307 på trisom 21 (ds) och 1:20000 på trisom 13 och 18.
    Så nu kan jag börja tala om att jag är gravid (fast de flesta misstänker nog redan, pga min jättemarknad).

Grattis! visst är det skönt att komma förbi den milstolpen!
    Lillan090815 skrev 2015-12-13 14:50:45 följande:

Kul att vi blivit några fler här??. Idag är jag i vecka 5+5 och tiden går så sakta och jag känner att jag oroar mig mer nu än i mina andra graviditeter....

Idag upptäckte jag lite bruna flytningar och jag blev helt kallsvettig....men jag vet ju att det inte behöver betyda nånting farligt....men ändå....

hoppas att det gått bra för dig!

Tiden har börjat rulla iväg så snabbt nu, vecka 15+2 idag... Jag blir fortfarande lite illamående emellanåt men inte alls som innan.. Längtar tills jag kan få känna små sparkar nu...
  • Cicci78

Hej!
    Här är en till! Glad 37 år och gravid med första barnet efter 3 års försök och 2 ivf-behandlingar. Känns fortfarande overkligt att vi faktiskt har lyckats bli gravida (trots att vi går in i v.34 imorgon och magen inte direkt går att missa längre om man säger så) Flört

Jag kände mig väldigt orolig de första typ tre-fyra månaderna (glädjen över plusset övergick liksom till en oro för att förlora det vi nu "hade"). Vi gjorde också KUB-test med bra resultat vilket gjorde mig lite lugnare, men det var framförallt i samband med ultraljudet i v.18 och när vi började känna sparkar som den jobbiga oron försvann. 

Kul att få följa fler som liksom mig är som man säger "lite äldre" (och lite klokare och snyggare ska också tilläggas) Flört Märkligt det där med ålder, känner mig precis som flera av er andra inte så gammal, men i vissa sammanhang (som nu på föräldrautbildningen som vi gått hos MVC) så inser jag ju att jag knappast kan räkna mig som någon "ungdom" längre Skrattande

• Tiana

Hoppas jag platsar här trotsat jag fyller 35 om nån månad :) gravid med första barnet efter flera års kämpande och i v 15 nu. Har prickat in midsommarveckan för bf.

Känner också igen det som ni andra skriver, inte är vi väl gamla än? :)

• Annaodaniel

Hej, är 37 år och väntar första barnet. Är i vecka 40 och har bara 5 dagar kvar till Bf, längtar ihjäl mig.... Det är min andra graviditet, blev gravid igen 2v efter missfallet och var ett nervvrak fram till kuben. Grät som ett barn, när jag fick se hjärtljuden och att resultatet blev låg sannolikhet för ds. Bor i Stockholm och tror att man i allmänhet får barn senare här, på föräldrakurserna har jag inte varit äldst, inte yngst heller... Har även flera personer i min närhet som fått fösta barnet efter 35 år. Min sambo och jag tror att det kan vara en viss fördel, man har en hel del livserfarenhet och har hunnit leva livet.

• Mamma05081214

Hej hej! Hoppar gärna med här Glad fyller 35 år idag faktiskt och väntar nr 5, är i vecka 22 nu och får en till liten kille, bor i Arboga.
    Har två pojkar och två flickor, 10,7,3 år och minstingen är 16 månader.
    Har inte gjort KUB fast vi ville, men eftersom det inte erbjuds alls här i västmanland skulle vi få åka till Örebro, men vid det tillfället tog dom inte emot utomläns patienter.
    God Jul till er alla Solig

Mamma till 2 pojkar & 2 flickor & pojke i magen Bf 30 April-16
  • Pemberly

Hej! Jag är 37 år och väntar mitt tredje barn (min sjätte graviditet). Jag är nu i vecka 15. Mina barn är 5 och 1 år.

• Katper

Hej!

Är 35 år ( hinner fylla 36 innan bebis). Är i v 6+2 och bf i augusti om det går bra. Tredje barnet, har tjej 10 år och kille 5 år.

Har haft både missed abortions och svårt att bli gravid tidigare så jag tar inget för givet...

• EmPe

Hej! Jag är 38 år från Malmö och väntar pojke nr 2 :) Är i v 22. Fick första barnet när jag var 36. Känner mig inte speciellt gammal. Som någon skrev tidigare så känns det som att det i större städer är vanligt att man får barn senare. I min umgängeskrets har de flesta varit över 32 år när det fått första. Denna graviditeten har gått bra än så länge..var dock lite jobbigt i början då jag var väldigt rädd för mf. Fick ett tidigt mf precis före denna graviditeten men som tur var blev jag gravid direkt igen:) Denna lille kille är beräknad till 10 maj!

Svar på tråden Gravid 35+