En käftsmäll till undergångsprofeterna
Padirac skrev 2019-06-01 12:45:25 följande:
Nu var det inte en rak och enkel fråga du ställde - ser du vilka premisser du matade in i din så kallade raka och enkla fråga? Här kommer en motfråga med inbyggda premisser - har du slutat misshandla din sambo?Då jag i mitt svar bemötte en av dessa premisser du lade in i din 'raka och enkla fråga' så duger tydligen inte svaret?
Ja, det finns olika möjligheter och förmågor att hantera och bemöta brott av olika art och i olika socioekonomiska grupper - men betyder det verkligen att ingen bryr sig om det våld och dödande de utsätter varandra för? Vad gör f.ö polisen åt de som stödjer gängens och nätverkens droghandel, dvs de från de välbeställda områdena som rekreationsknarkar tex?
Och jag kan inte för mitt liv förstå varför det för dig är ett så laddat påstående att skjutna brottsoffers liv värderas olika beroende på vilka positioner, kontakter och livsbetingelser offret har eller inte har i samhället.
Är det lika laddat för dig att påstå att samhället värderar till exempel våldtäktsoffer olika beroende på vilken social bakgrund och status i samhället de har eller inte har?
Jag kan föregå med gott exempel och svara på din fråga även om jag tycker den är löjlig och inte hör till trådämnet. Jag har inte slutat misshandla min sambo eftersom jag aldrig har börjat. Så är det med det.
'I din sista mening skriver du äntligen något jag kan svara på utan att det känns som att prata med en vägg. Självklart är välbeställda människors rekreationsknarkande ett jätteproblem eftersom det understöder de kriminella gängen. De välbeställda rekreationsknarkar liksom inte i ett samhälleligt vakuum, de har ingen egen amfetaminfabrik i garaget eller källaren i Täby eller på Lidingö.