• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • En vanlig arbetare
    Padirac skrev 2020-09-14 23:10:35 följande:
    Så du tyckte inte att de kriminella gängen och nätverken  var ett problem förrän nyligen?

Men du törs nog gå och klippa dig utan att det är stor risk att du blir skjuten.
    Haha, det har du rätt i att jag törs. Ring och berätta för den skjutne frisören att det var hans eget fel.
  • Padirac
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-14 23:18:29 följande:
    Haha, det har du rätt i att jag törs. Ring och berätta för den skjutne frisören att det var hans eget fel.
    Tycker du att det är frisörens fel? Det var elakt av dig Men det får du själv ringa och säga. Lite fegt att be andra att göra det du inte vågar.

Det är få utomstående som drabbas, men det förekommer tyvärr att oskyldiga liv tas av de kriminella.
  • En vanlig arbetare
    Padirac skrev 2020-09-14 23:39:13 följande:
    Tycker du att det är frisörens fel? Det var elakt av dig Men det får du själv ringa och säga. Lite fegt att be andra att göra det du inte vågar.

Det är få utomstående som drabbas, men det förekommer tyvärr att oskyldiga liv tas av de kriminella.
    Jag tycker det är alldeles för många som blir skjutna. Hur kan för många vara få?
  • En vanlig arbetare

Vi har väldigt få världskrig. Bara 2 de senaste 100 åren faktiskt.

• Padirac
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-14 23:47:04 följande:
    Jag tycker det är alldeles för många som blir skjutna. Hur kan för många vara få?
    Ja, hur kan för många vara få? 

För det ena begreppet är jämförande eller värderande och det andra begreppet är absolut.

Det är inte så svårt att begripa en sån enkel sak tror jag.
  • Padirac
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-14 23:47:51 följande:
    Två? På de senaste 100 åren?

Var har du varit?

• Padirac
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-14 23:47:51 följande:
    2 världskrig de senaste 100 åren är faktisk för många - på riktigt

Så visst har du lyckats begripa att få kan vara för många, jag som undrade varför du frågade.

Sen är väl de två världskrig som utspelat sig i moderna tid för många också.
  • En vanlig arbetare
    Padirac skrev 2020-09-14 23:52:06 följande:
    Ja, hur kan för många vara få? 

För det ena begreppet är jämförande eller värderande och det andra begreppet är absolut.

Det är inte så svårt att begripa en sån enkel sak tror jag.
    Sanningen är att Sverige har många skjutningar och relativt andra länder är det många utomstående som skadas eller dödas i Sverige.

Problemet lär inte försvinna för att du försöker förminska det. En tanke är ju att försöka åtgärda problemet.
  • En vanlig arbetare
    Padirac skrev 2020-09-14 23:57:57 följande:
    2 världskrig de senaste 100 åren är faktisk för många - på riktigt

Så visst har du lyckats begripa att få kan vara för många, jag som undrade varför du frågade.

Sen är väl de två världskrig som utspelat sig i moderna tid för många också.
    Vem har bestämt att 2 på hundra år är många?

Samtidigt skulle 1 varje år vara få.

Är 42 ett högt iq?
  • Padirac
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-15 00:06:52 följande:
    Vem har bestämt att 2 på hundra år är många?

Samtidigt skulle 1 varje år vara få.

Är 42 ett högt iq?
    För en del är säkert 42 rätt svar på den frågan  

Så var det det med absoluta och värderande påståenden om tal - inte lätt trots att två är 40 påståenden färre än 42
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna