• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • felix le chat
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-14 23:18:29 följande:
    Haha, det har du rätt i att jag törs. Ring och berätta för den skjutne frisören att det var hans eget fel.
    man måste ändå vara lite rationell

- jag är frisör, klipper gangsters - gangsterfrisör - skjuten i smalbenet

logisk kedja

det var ju ingen som tvingade honom att bli frissa ?

• En vanlig arbetare
    Padirac skrev 2020-09-15 19:58:28 följande:
    Jaha.. du sitter i regeringen du Drömmer

Du vet naturligtvis inte vad du pratar om eller hur ansvar och förvaltning är organiserat i Sverige. 

Med huvudlösa påståenden om sakers tillstånd så hjälper det inte att du blundar och håller för öronen - det är den tredje apan du skall lära dig av {#emotions_dlg.flower}
    En teori är ju att man inte behöver sitta i regeringen för att se att deras strategi brakat samman.
  • En vanlig arbetare
    felix le chat skrev 2020-09-15 21:30:29 följande:
    man måste ändå vara lite rationell

- jag är frisör, klipper gangsters - gangsterfrisör - skjuten i smalbenet

logisk kedja

det var ju ingen som tvingade honom att bli frissa ?
    Jamen exakt, och när ska kvinnor lära sig att inte gå i tunnlar?
  • En vanlig arbetare
    Padirac skrev 2020-09-15 20:21:04 följande:
    Mannen som sköts i Skogås dog mycket riktigt. Det torde inte ha varit oväntat med tanke på sysselsättning och situation.

www.expressen.se/nyheter/krim/man-i-skyddsvast-mordad-vid-skola-skots-i-huvudet/

"Mannen som sköts till döds i Skogås bar skyddsväst men träffades i huvudet, enligt Expressens uppgifter.

Polisens bild är att han tillhört en kriminell gruppering från södra Stockholm. Häromåret avslöjades han med ett kilo cannabis och en pistol."

Taskigt för den unge mannen som trodde han kommit till paradiset. Att komma till Sverige blev hans död.
  • Padirac
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-15 22:05:21 följande:
    En teori är ju att man inte behöver sitta i regeringen för att se att deras strategi brakat samman.
    Ja, det är ju en teori, men för att VETA vilken strategi de har utan skribenten har någonting sakligt att referera till, så är det inte orimligt att tro att det är skribentens egna strategi och att denne sitter i regeringen.  Annars vore det väl svammel denne kom med och det finns det väl inget skäl att anklaga skribenten för - eller?
  • Padirac
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-15 22:10:21 följande:
    Taskigt för den unge mannen som trodde han kommit till paradiset. Att komma till Sverige blev hans död.
    Om DU tror att paradiset är att bära skyddsväst pga en kriminell livsstil så för det stå för DIG

De flesta andra tänker och känner nog annorlunda - men hur det är i dina kretsar kan jag inte uttala mig om.
  • En vanlig arbetare
    Padirac skrev 2020-09-15 22:12:48 följande:
    Ja, det är ju en teori, men för att VETA vilken strategi de har utan skribenten har någonting sakligt att referera till, så är det inte orimligt att tro att det är skribentens egna strategi och att denne sitter i regeringen.  Annars vore det väl svammel denne kom med och det finns det väl inget skäl att anklaga skribenten för - eller?
    Kan bero på vilken skribent det handlar om.

En annan tanke är att skribenten ser att regeringens strategi leder till misshandel och mord. Man behöver s.a.s inte känna till strategins detaljer för att konstatera dess misslyckande. Bang!
  • En vanlig arbetare
    Padirac skrev 2020-09-15 22:14:43 följande:
    Om DU tror att paradiset är att bära skyddsväst pga en kriminell livsstil så för det stå för DIG

De flesta andra tänker och känner nog annorlunda - men hur det är i dina kretsar kan jag inte uttala mig om.
    Man kan tänka sig att informera dessa män vilket liv som väntar dem i det svenska utanförskapsområde sm vänstern erbjuder dem. Eller vad tycker du?

I mina kretsar är vi på behörigt avstånd från kriminellt pack, men man kan ju ha empati med de som blir mördade.
  • Padirac
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-15 23:29:34 följande:
    Man kan tänka sig att informera dessa män vilket liv som väntar dem i det svenska utanförskapsområde sm vänstern erbjuder dem. Eller vad tycker du?

I mina kretsar är vi på behörigt avstånd från kriminellt pack, men man kan ju ha empati med de som blir mördade.
    Menar du att alla dessa män i utanförskapsområden lever ett liv med skyddväst och droghandel?

Vilka är dessa män du pratar om?

Vilket erbjudande menar du att vänstern ger vilka personer och när och hur ges dessa till dessa män?

Det inlägg som du presterade hade inte mycket som uttrycktes i klartext - utan var fullt av underförstådda meningar utan belägg.  

Tala ur skägget nu istf att svassa runt och prata strunt
  • Padirac
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-16 00:40:46 följande:
    Det är kanske inte läge att spela "inte alla män"-kortet.

Vilka "dessa män är"? Kolla på en kyrkogård i närheten.

Kallar du ett råtthål i Tensta för "ett erbjudande"?

Din oförmåga att förstå det enklaste inlägg beror på att du är ett sällan skådat rövhål befriat från läsförståelse.
    Det var faktiskt DU som kallade Tensta ett erbjudande, inte jag.

Vem som inte förstår lämnar jag okommenterat annat än att det inte verkar vara jag
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-15 23:29:34 följande:

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna