• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2020-11-21 16:34:59 följande:

35 minuter

Du måste bli snabbare, du slår honom annars aldrig.

"inom fyra minuter har jag uppnått mitt mål - jag har blivit er nya idol"Skrattande

• KillBill

I Moderaternas och Kristdemokraternas Sverige finns inte längre pengar till hemtjänst. Den borgerligt styrda kommunen lägger ner hemtjänsten på ett bräde och den majoritet av kommuninnevånarna som valt kommunal hemtjänst blir tvingade att välja andra alternativ.

www.mitti.se/nyheter/huddinge-lagger-ner-kommunala-hemtjansten/reptkm!V4vI6knbwUx52oPe6k@A/

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Ju mer ju bättre
    KillBill skrev 2020-11-24 21:23:20 följande:

I Moderaternas och Kristdemokraternas Sverige finns inte längre pengar till hemtjänst. Den borgerligt styrda kommunen lägger ner hemtjänsten på ett bräde och den majoritet av kommuninnevånarna som valt kommunal hemtjänst blir tvingade att välja andra alternativ.

www.mitti.se/nyheter/huddinge-lagger-ner-kommunala-hemtjansten/reptkm!V4vI6knbwUx52oPe6k@A/

Men nu far du ju med osanning.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2020-11-24 21:23:20 följande:

Det finns en tråd här på FL som innehåller en länk till en protestlista.

Själv har jag skrivit på i protest mot att Huddinge kommun tar bort valfriheten för de äldre.

www.familjeliv.se/forum/thread/80776940-kommunen-som-kan-spara-100-mijoner-om-aret-men-inte-ge-35-miljoner-till-kommunal-aldrevard-och-omsorg
  • KillBill
    Ju mer ju bättre skrev 2020-11-24 23:24:51 följande:
    Men nu far du ju med osanning.

Försvarar du att M och KD politikerna i Huddinge kommun lägger ner sin hemtjänst och tvingar en majoritet av kommuninnevånarna att välja andra hemtjänstalternativ än de som de själva har valt?

• Ju mer ju bättre
    KillBill skrev 2020-11-25 07:37:21 följande:

Försvarar du att M och KD politikerna i Huddinge kommun lägger ner sin hemtjänst och tvingar en majoritet av kommuninnevånarna att välja andra hemtjänstalternativ än de som de själva har valt?

Jag försvarar ingenting. Jag kritiserade dig för att du inte höll dig till sanningen. Det är ju inte så att hemtjänsten lades ned. Bara nåt alternativ som försvann. Tråkigt när det händer, men sånt händer. Världen är föränderlig. 
  • KillBill
    Ju mer ju bättre skrev 2020-11-25 20:29:34 följande:

Jag försvarar ingenting. Jag kritiserade dig för att du inte höll dig till sanningen. Det är ju inte så att hemtjänsten lades ned. Bara nåt alternativ som försvann. Tråkigt när det händer, men sånt händer. Världen är föränderlig. 

Moderaterna och Kristdemokraterna i Huddinge kommun lägger ner den hemtjänst som kommunen driver. Det är väldigt tydligt om man kollar på hela det inlägg som jag skrev.

Effekten av beslutet är att kommunens medarbetare i hemtjänsten förlorar jobbet samtidigt som en överväldigande majoritet av de människor som är i behov av hemtjänst förlorar den utförare som de har valt.
  • Ju mer ju bättre
    KillBill skrev 2020-11-25 23:29:14 följande:
    Moderaterna och Kristdemokraterna i Huddinge kommun lägger ner den hemtjänst som kommunen driver. Det är väldigt tydligt om man kollar på hela det inlägg som jag skrev.

Effekten av beslutet är att kommunens medarbetare i hemtjänsten förlorar jobbet samtidigt som en överväldigande majoritet av de människor som är i behov av hemtjänst förlorar den utförare som de har valt.
    Du skrev att de lade ner hemtjänsten i kommunen, men det var bara en utförare som försvinner. Sånt som händer. Och ja, ibland förlorar någon jobbet. Sånt händer.
  • KillBill
    Ju mer ju bättre skrev 2020-11-26 00:12:45 följande:
    Du skrev att de lade ner hemtjänsten i kommunen, men det var bara en utförare som försvinner. Sånt som händer. Och ja, ibland förlorar någon jobbet. Sånt händer.

Allt är som vanligt, högersympatisörerna bagatelliserar utförsäljningar och att folk blir arbetslösa. 

För en högersympatisör så är valfrihet bara viktig om den sker i privat regi. Att en äldre person nu blir av med kommunal hemtjänst som personen uttryckligen bett om skiter högersympatisörerna fullständigt i. 

• Ju mer ju bättre
    KillBill skrev 2020-11-26 07:52:55 följande:

Allt är som vanligt, högersympatisörerna bagatelliserar utförsäljningar och att folk blir arbetslösa. 

För en högersympatisör så är valfrihet bara viktig om den sker i privat regi. Att en äldre person nu blir av med kommunal hemtjänst som personen uttryckligen bett om skiter högersympatisörerna fullständigt i. 

Folk blir inte arbetslösa. De kommer jobba någon annanstans. Och ja, det är i det stora hela lite av en bagatell.

En äldre person kan också bli av med den hemtjänst de valt i privat regi. Tråkigt, absolut. Sånt händer dock.

Men du har en poäng i att vissa saker kan man inte kontrollera in absurdum och det är ingen större ide att hänga upp sig på dessa.

Om en sosse stängt ner en privat aktör hade du inte brytt dig ett skvatt. Det vet både du och jag.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna