Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

går det att få jobb som medicinsk sekreterare utan utbildning?

Går det att få jobb som medicinsk sekreterare utan utbildning?

Jag har erfarenhet av det mesta de beskriver i annonsen då jag nu jobbar som ssk på ett ställe där vi inte har någon sekreterare så det är vi ssk som gör det jobbet också men är det ändå kört att få ett rent sekreterarjobb utan utbildningen, någon som vet?

I annonsen står det inget om utbildning som krav med det gör det sällan i annonser om ssk-jobb heller eftersom det är så självklart att det behövs.

• Svar på tråden går det att få jobb som medicinsk sekreterare utan utbildning?
  • Anonym (TS)

Jag tror att jag testar, kan ju inte bli värre än ett nej :)

Utbilda mig till det är jag inte intresserad av, inte just nu iaf.

• Anonym (TS)
    Ego Lovers skrev 2015-12-06 23:57:46 följande:
    Nej jag tror inte att en ssk kan få jobb medicinsk sekreterare utan utbildning även om du har det medicinskt fackspråk. Men testa. Att bli medicinsk sekreterare är ju en utbildning på 1,1/2 år
    Nej jag menar inte att jag tror att min utbildning är relevant, det vet jag att den inte är. Det jag menar är inte bara att jag förstår språket, jag har erfarenhet av väldigt mycket av det de efterfrågar i annonsen eftersom vi inte har någon sekreterare där jag jobbar nu.

Men jag provar söka iaf, kan ju inte bli värre än ett nej. Eller jo, risken finns ju att de vill anställa mig som ssk istället  :D
Svar på tråden går det att få jobb som medicinsk sekreterare utan utbildning?