Inlägg från: Anonym (Silver Bell) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Silver Bell)

Alkohol per år

klyban skrev 2015-12-22 18:58:50 följande:

Kan vara.
    Och en del ser att rödvin tex har hälsofördelar.
    Personen du pratar om dricker för lite, för att oroa sig.
    Varför du oroar dig över såpass små mängder, vart får du detta ifrån.
    Nu när du säger du inte använder dig själv som måttstock.

Nåja, nackdelarna för kroppen väger betydligt tyngre än vad fördelarna man får från alkohol.
    Dom positiva effekterna man får får man lika gärna genom att äta vindruvor och då utan att ta med det gift som finns i alkoholen. 

Och blir man förnärmad när man säger emot, då är du också i lika hög utsträckning förnärmad, För jag ger mig fan på att du kommer säga emot mig här och gå i försvar. 
  • Anonym (Silver Bell)
    Anonym (Angnie) skrev 2015-12-27 06:26:54 följande:
    Förnärmad & förnärmad. Jag har väl rätt till att oroa mig om någon jag bryr mig om. Varför ska folk sitta och irritera sig över att jag oroa mig när jag gör det av omtanke och kärlek? Jag försvarar bara min rätt till att känna såsom jag vill utifrån min kunskap
    Du,.det går inte att diskutera  med någon som inte läser det man skiver och som istället väljer att hitta på vad man tycker och menar. 
    Det blir fullkomligt meningslöst,
    Vi är många som försökt  men man lessnar när man möts av sån bristande respekt och arrogans.
  • Anonym (Silver Bell)
    klyban skrev 2015-12-27 15:48:36 följande:

Nackdelarna i en så låg konsumtion, är så låga att ens prata om dom äter sig rätt meningslöst.
    Och en sidodiskussion.

Förnärmadet som jag pratade om, var när flera påtala exakt samma sak.
    Och TS ville absolut inte ta sig till detta.
    Upplever som TS förstår att det är rätt blygsamma mängder som det handlar om.
    Och ge oss en semantikövning i vad förnärmande betyder, får helt stå för dig.

Och givetvis kommer jag bemöta dina anklagelser och påstående, hur tror du en diskussion funkar egentligen?
    Och att jag påtalar dina felaktigheter, kommer givetvis som ett brev på posten också.
    Som i sin tur inte ens liknar det som har diskuterats i tråden.

Inte alls, det visar bara på vilket fånigt argument och bortförklaring det är att hävda nyttigheten i alkohol.
    Stå för att du gillar att dricka istället för att skylla ifrån dig. 

Exakt, du argumenterar emot mig, precis som ts argumenterar mot dig.
    Men att dra slutsatsen att du är precis lika förnärmad som ts, det förmår du inte göra.
    Ni beter er ju likadant, givetvis kommer ts bemöta dina anklagelser och påståenden,
    Hur tror du att en diskussion fungerar egentligen? 

Du är rolig du. Skrattande
  • Anonym (Silver Bell)
    klyban skrev 2015-12-30 01:06:16 följande:

Vi har redan kommit fram till det inte är mycket.
    Att du personligen tycker det är mycket, är faktiskt nått vi kan helt lägga åt sidan.
    Att du startar tråden och frågar, känns som ett klokt val när man som du inte har koll på detta.
    Och nej, alkohol är inte speciellt farligt i dessa mängder, vilket vi också redan kommit framtill.

Nej, Du har kommit fram till det, alltså är det din åsikt, precis lika mycket värd som ts åsikt att det är mycket. 
    Du har inte tolkningsföreträde. 
    Att du inte tycker det är mycket är faktiskt något vi kan helt lägga åt sidan. 
    Att du tycker saker är inte samma sak som att vi har kommit fram till något. 
    Du är bra pompös om du tror dig vara talesman för alla andra.
    Det är du inte. 
  • Anonym (Silver Bell)
    Anonym (Angnie) skrev 2015-12-30 06:18:47 följande:
    Jag har inte kommit fram till det nu, varför skriver du så? Jag tyckte det här innan och jag har inte ändrat något under tiden som vi varit aktiva i den här tråden. Sluta anklaga mig för saker som inte stämmer.
    Det var inte till dig jag skrev.
    Jag har inte anklagat dig för nånting.
    Jag är på din sida i det här. 
  • Anonym (Silver Bell)
    Anonym (Angnie) skrev 2015-12-30 07:05:57 följande:
    Oj, förlåt, såg nu att ni har olika namn.
    Det är lugnt. Glad
Svar på tråden Alkohol per år