Inlägg från: palomablanca |Visa alla inlägg
  • palomablanca

Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus

Babydreamer skrev 2015-12-11 22:14:56 följande:

Måste kollas med ultraljud vid första omgången pergotime för att kolla så man inte blir överstimulerad....

Är det standard? För jag frågade o han tyckte inte jag behövde komma på ultraljud. (Nog för att jag vill ha fler barn men helst ett t gången)
  • palomablanca

Grattis till mensen babydrramer! Håller tummarna för att en kur pergotime är vad som krävs!

Till alla er andra som pratade om vikten så är jag ännu en i skaran som behöver gå ner. Den första gyn jag var hos kunde inte poängtera nog hur fet hon tyckte jag var o la allt fokus på att jag måste gå ner. Nästa gyn sket fullständigt i min vikt. Skulle enligt BMI kunna gå ner 20 kg utan att va underviktig men är rätt så kort så vet inte hur bra BMI stämmer på mig. Men ner i vikt ska o måste jag. Kör på LCHF här o tycker det funkar hyfsat men går rätt långsamt tyvärr.

• palomablanca

kör du bara äl tester eller tempar du också för att veta om ägget verkligen släppt?

Själv väntar jag på mensen som borde kommit igår om jag haft en normal cykel. Inga spår av den än. Men gyn sa att jag skulle ringa om den inte kommit till efter trettonhelgen. Så jag känner mig inte så stressad över att den inte kommit än. Antar att det blir en ny runda primolut isf

Babydreamer skrev 2016-01-01 19:52:32 följande:

Var hos gynekolog 30/12 och det var en fin stor äggblåsa där så hon trodde jag skulle få ägglossning snart. Har testat med ägglossningstest varje dag sedan dess och fick en blinkande gubbe på clearblue äl-test igår så förhoppningsvis släpper ägget vilken dag som helst :)

• palomablanca

För att se om äl skett e det ju bara att ta blodprov. Vul e väl mer till för att förhindra flerbörd.

Nu e jag så less på att inte veta vad min kropp sysslar med. Om jag haft en 28 dagars cykel skulle jag fått mens den 2/1. Nu har jag i flera dagar haft blodiga flytningar som kommer o går o lurar mig att mensen e på gång. Kan va ganska rikligt på morgonen tex sen kommer det inte minsta lilla droppe till den dagen. Och om menaen nu kommer här i dagarna, vilken dag är då första mensdag? Der kan väl inte va en av dagarna med lite blodig flytning?

• palomablanca
    Babydreamer skrev 2016-01-10 23:11:33 följande:

Jag tror jag hade ägglossning i onsdags. Hade stegring på ägglossningstest i tisdags kväll och på onsdag kväll fick jag väldigt ont i magen (salta eskalerat under dagen) plus att jag fick frossa och mådde allmänt dåligt. Kom bara upp i drygt 38 grader och var helt feber- och smärtfri på torsdagen.

Var ju hos läkare och gjorde vul 30/12 och hade då en äggblåsa på drygt 21 mm. Och om den inte sprack förrän nu i onsdags så hade den väl vuxit till rejält och antagligen därför jag mådde så dåligt.

Blir lite nojig ifall jag inte blir gravid nu om nästa ägglossning med pergotime kommer vara lika jävlig :(

[quote=76214814][quote-nick]Babydreamer skrev 2016-01-10 23:11:33 följande:[/quote-nick]Jag tror jag hade ägglossning i onsdags. Hade stegring på ägglossningstest i tisdags kväll och på onsdag kväll fick jag väldigt ont i magen (salta eskalerat under dagen) plus att jag fick frossa och mådde allmänt dåligt. Kom bara upp i drygt 38 grader och var helt feber- och smärtfri på torsdagen.

Var ju hos läkare och gjorde vul 30/12 och hade då en äggblåsa på drygt 21 mm. Och om den inte sprack förrän nu i onsdags så hade den väl vuxit till rejält och antagligen därför jag mådde så dåligt.

Blir lite nojig ifall jag inte blir gravid nu om nästa ägglossning med pergotime kommer vara lika jävlig :([/

Hoppas det tog sig den här gången så du slipper fler obehagliga äl. När tänker du testa dig? Själv ska jag börja m Pergo idag. Har lite blandade känslor kring det. När ska man börja äl testa?
  • palomablanca

[quote=76237439][quote-nick]Babydreamer skrev 2016-01-16 23:38:54 följande:[/quote-nick]Nej jag glömde att göra det imorse. Funderar på att vänta till BIM 22/1 iaf för jag har inga symtom alls på en ev graviditet så känns bara som att jag kommer bli besviken när testet visar negativt. Men får se hur jag gör i dagarna som kommer.

Nån annan som börjar närma sig BIM eller så?[/

Åh hoppas det bara är en symptomfri graviditet!

Dröjer lite till bim för mig men tar sista pergotabletten idag. En del av mig e helt övertygad om att det inte kommer funka o en annan del av mig e nervös över att det kommer lyckas med besked o bli världens flerbörd.... Håll tummarna för tidig ägglossning! Min far kommer på besök typ Tors-tisdag, när vi skulle behöva lite privacy haha

• palomablanca

Sista Pergo tabletten igår förmiddag/morse. Glad gubbe på cb digitalt äl test (dom rosa) idag på morgonen. Äl ska väl inträffa 6-48 timmar efter lh stegring så det känns ju lite tidigt för glad gubbe....

• palomablanca

Skönt Rebecka!! Håller tummarna!

Håller tummarna för dig också babydrramer att det snart blir positivt.

Själv hade jag glad gubbe på cbd fram till igår eftermiddag. På kvällen var den borta. Hade då iof sig inte hållt mig tillräckligt länge aå tog ett nytt test imorse som också var negativt. Har inga som helst känningar av att jag skulle haft/va på väg att få ägglossning. När sonen blev till hade jag super ömma bröstvårtor från äl o långt in i graviditeten. Och cykeln före sonen hade jag super ömma bröstvårtor från äl till mens. Så förvirrande det här. Ska jag lita på testen att lh stegringen var igår eller ska jah fortsätta testa? Hur hade ni gjort?

Babydreamer skrev 2016-01-19 13:09:00 följande:

Har hört att de ger samma effekt som pergotime men med mindre biverkningar :) hoppas det funkar för dig!

Själv är jag nu på BIM -3 och tog ett test imorse som var hånfullt negativt men har noll symtom så hade inte förväntat mig något annat...

• palomablanca

Här är jag på cykelväg 21 och har mensvärk och börjat blöda.... Lite väl tidigt för att få mens igen tycker jag....

• palomablanca
    Babydreamer skrev 2016-01-29 20:37:30 följande:

Hoppas på nidblödning då :)

Fullt flöde så att säga och mensvärk från hell så nidblödning har jag väldigt svårt att tro. Även om det var min första tanke när det kom rosa på toapappret. Men men de är bara på det igen. Får se det positivt att då hinner jag gå ner nåt kg till innan nästa ägglossning.
  • palomablanca

Babydreamer fått äl än?

Själv tog jag sista pergotabletten i lördags. Ännu ingen glad gubbe på testerna. Så hoppas på lite mer normal tidpunkt för äl denna gång.

• palomablanca
    Babydreamer skrev 2016-02-08 20:51:32 följande:

Fick fast glad gubbe på ägglossningstestet idag så förhoppningsvis ägglossning imorgon :) isf 4 dagar tidigare än förra cykeln vilket känns jättebra så nu verkar det bli ägglossning på cd 17 istället för 21 :)

Åh va kul! Då kanske vi får äl nästan samtidigt. Hade ju varit kul om vi lyckas samtidigt hihi :)
  • palomablanca

Har fått glad gubbe på cb äl test två dagar i rad här nu. Hade sex igår o i förrgår. Vettefan om vi orkar vuxenmys ikväll också eller om vi ska pausa ikväll o köra imorgon istl. Där borde ju va simmare nog ändå i mig.

Tycker jag har mer känningar den här månaden. Öm i magen o lite illamående. Hoppas hoppas ägget släpper o att vi får ett litet syskon t vår son!

Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus