Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Vad händer honom om SD vinner?

SD kommer förhoppningsvis aldrig kasta ut människor som är födda i landet men för de som inte är födda i landet finns anledning att vara orolig. Det är bara drygt en vecka sedan Richard Jomshof förklarade att SD är beredd att riva upp uppehållstillstånd som redan är beviljade och Jimmie Åkesson instämmer i att det inte är en orimlig tanke att Sverige börjar utvisa människor som redan har fått uppehållstillstånd.

www.sydsvenskan.se/sverige/sd-topp-vill-utvisa-flyktingar-som-fatt-uppehallstillstand/

• KillBill
    Gert skrev 2015-12-07 19:52:02 följande:
    Jag ser inget fel med att människor som har fått uppehållstillstånd på felaktiga grunder ska kunna bli av med sina uppehållstillstånd. Om Socialdemokraterna kommer med ett liknande förslag kommer du att försvara det. 
    Give ´em Hell!
    Självklart ska invandrare kunna bli av med uppehållstillstånd som givits på felaktiga grunder, så är ju regelverket redan idag.

"Migrationsverket har redan i dag möjlighet att dra in beviljade permanenta uppehållstillstånd. Det kan bland annat göras om någon uppgav en falsk identitet vid sin ansökan, eller om personen inte berättat eller medvetet ljugit om något som hade betydelse för uppehållstillståndet"

www.expressen.se/nyheter/omprova-beviljade-uppehallstillstand/

Därför antar jag att SDs vill kunna dra in uppehållstillstånd för personer som inte passar in i det sverigedemokratiska mönstersamhället.
  • KillBill
    Kapitalismen skrev 2015-12-07 20:05:46 följande:

Det sorgliga är att många troligen likt TS tror att det som SD kommer göra är att slänga ut personer som hennes pojkvän ur landet.

Varför ska man inte tro att SD skulle kunna göra något sådant? Som jag skrivit ovan så har ju framstående Sverigedemokrater utryckt att det kan bli aktuellt att dra in uppehållstillstånd för människor som redan har beviljats permanent uppehållstillstånd.
  • KillBill
    Kapitalismen skrev 2015-12-07 20:11:35 följande:
    sd.se/var-politik/
    SDs besked att de vill kunna dra tillbaka uppehållstillstånd kom för ett par dagar sedan och de har nog inte hunnit uppdaterat sin hemsida ännu.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-12-07 20:23:00 följande:
    Du antar fel. 
    Give ´em Hell!
    Förklara vad SD menar då!

Kan det vara så att SD har föreslagit saker som redan gäller idag =SD har noll koll?
  • KillBill
    Kapitalismen skrev 2015-12-07 20:30:40 följande:
    Vad har det med saken att göra? SD kommer inte "slänga ut" någon som bott i landet lagligt sen 1994.
    När det gäller SD så är nog osvuret bäst.
  • KillBill
    Kapitalismen skrev 2015-12-07 20:40:00 följande:
    Var dras gränsen? Ghetton med stängsel? Bokstavligen förintelseläger med gaskammare och allt?
    Vad är det för insinuationer du kommer med egentligen? Läskigt!
  • KillBill

Jag tycker att det är läskigt att Jimmie Åkesson har börjat resonerar om möjligheten att dra tillbaka uppehållstillstånd för människor som redan har beviljats permanent uppehållstillstånd (om skyddsbehov inte längre föreligger).

Var Jimmies gräns går, för när ett uppehållstillstånd kan dras tillbaka, framgår tyvärr inte av artikeln men om jag var invandrare skulle jag inte känna mig trygg med Jimmie Åkesson vid makten.

• KillBill

Redan idag så kan Sverige utvisa någon som gått uppehållstillstånd på felaktiga grunder. Det skulle vara befängt om SD börjar kräva saker som redan är lag. Däremot säger Jimmie Åkesson följande:

" -I den situation vi befinner oss i nu, så kan det vara rimligt att man till exempel omprövar permanenta uppehållstillstånd för människor som uppenbarligen inte längre har skyddsbehov. Sedan om det är juridiskt möjligt det vet inte jag, det får utredas"

• KillBill
    Isac Johansson skrev 2016-11-24 14:25:57 följande:

Om SD vinner 2018 så händer det ingenting med din pojkvän om han inte är muslim och håller sig till svenska traditioner och om han talar flytande svenska så är det heller inte något problem. 

Vad händer om han är muslim och inte pratar flytande svenska?
Svar på tråden Vad händer honom om SD vinner?