Inlägg från: Mentat |Visa alla inlägg
  • Mentat

Vad händer honom om SD vinner?

Det lär inte hända ett endaste dugg med honom. (s)+(mp) genomför nu i princip (sd):s politik: Att ha EU:s strängaste krav för invandring. Åkesson ler säkert i mjugg...

Men även om (sd) hade haft egen majoritet lär det inte hända ett dugg med dem som är födda här. Jag är mest förundrad över hur det går till att människor kan bli så uppskrämda. Jag vill inte förringa TS oro, snarare tycker jag att det är sorgligt att hon har blivit så skrämd, rimligen av media i allmänhet.

• Mentat
    K Kalle skrev 2015-12-08 08:10:11 följande:

SD inner inte. De kan bli större, men 50% av rösterna får de inte. Om de skulle bli största parti och regera Sverige skulle landets utveckling vridas tillbaka till medeltiden, eller åtminstone den victorianska tiden. Abort skulle förbjudas och sambeskattning återinföras.

Nåja, jag skulle ju inte kalla 1970 för "den victorianska tiden" även om jag ser (sd) litet grand som (s) modell 1950....
    Vill de slopa abort och särbeskattning? Inte för att det har något att göra med TS pojkvän, jag känner bara inte igen det.
  • Mentat
    K Kalle skrev 2015-12-08 08:31:28 följande:
    Förslagen röstades inte igenom på partistämman, men många i partiet är för detta.
    OK, det är alltså inte partiets politik. Tack, jag tyckte just att jag inte kände igen det.
Svar på tråden Vad händer honom om SD vinner?