Anonym (Butten) skrev 2015-12-09 04:02:34 följande:
Vänta lite nu! De här toaletterna i Japan är inte pga renlighetshysteri utan för att dom är väldigt skamsna av sig av kroppsliga ljud. Det är ju därför dassen spelar hög musik så fort man låser toadörren, dom tycker det är aspinigt ifall att nån skulle råka höra en ljudlig prutt utanför. Så dom dränker prutt och kissljuden med japansk klarinett. Sen är det faktiskt MER ohygieniskt att bära runt på sin egna lilla handduk i fickan för att torka händerna efter toalettbesök, än att använda lufttork eller papperservetter. Så minuspoäng där till jappsarna. Varma, fuktiga handdukar för att torka händerna innan maten får man på de flesta bättre långflygningar, så det är inget japanskt i sig. Sen är det just japanerna som har gjort just bajssexfetisch till en världskänd konst. Det finns japanska klipp på nätet där dom bajsar i varandras munnar och äter upp det. Fast Brasilianarna gillar också det som kommer ut ur rövhålet, tex "fartsex".
Nej, du missförstod eller läste lite slarvigt. Jag har inte nämnt musiken, den spelas helt korrekt medan du sitter på toaletten och kissar eller bajsar (men det är faktiskt inte automatiskt och finns inte på alla toaletter, du måste trycka på en knapp på de flesta toaletter för att det ska gå igång). Funktionen med vattnet är efter du bajsat eller kissat, då trycker man på en knapp vid sidan av toaletten och så spolar ljummet vatten av underlivet och sedan blåser ljummen luft och torkar. Om man vill kan man även få lite parfym sprutat där men som sagt, känns lite väl skumt.... Hela den proceduren har med hygien att göra, inget för att dölja ljuden. Den egna handduken byts varje dag och om du kan hänger du den på tork, exempelvis på ditt kontor. Det är dessutom mycket mer miljövänligt än papper och elektrisk tork. Och det stämmer att man får handdukar att torka sig på under långflygningar men jag förstår inte varför det är relevant? Inget annat land jag besökt delar alla restauranger (och jag menar ALLA) ut handdukar innan maten. Du får till och med dig en stor inpackad våtservetter om du köper med dig något litet snack från en seveneleven.