Inlägg från: Anonym (P) |Visa alla inlägg
  • Anonym (P)

Skitigare rövhål i Sverige än i andra länder?

Det där med rövhålen lämnar jag därhän, not my cup of tea, men japanska toaletter.... Jag har drömt om en sedan första gången jag var där. Helst sorten med inbyggd värme så ringen alltid är varm och skön. Och sen alla funktioner som tvätt och tork, fantastiskt! Men jag skippat parfymeringen, känner inte för att spruta upp parfym där nere.

• Anonym (P)
    Anonym (Rövslickaren) skrev 2015-12-08 21:20:48 följande:
    Vågar man lita på att vattnet är rent som de spolar med då? Själv bajsar jag alltid på morgonen och duschar därefter (och nej, jag har inte gjort på något annat sätt förutom två gånger på tio år) och varje gång jag kissat använder jag våtservetter.

Japanerna är hysteriska runt hygien så vattnet kommer säkert från en annan ledning, inte toaletttanken. Japaner och hygien är en hederssak verkar det som. De har alltid med en egen liten handduk när de går ut, som de torkar händerna på efter toabesök, inga handdukstorkar eller engångspapper, de har med sin egen handduk hemmifrån... De delar ut näsdukar och munskydd led reklam på i typ alla gathörn och så har man munskydd på sig när man är förkyld för att inte smitta andra i kollektivtrafiken och på jobbet. Och när man äter ute, om det så är ett hål i väggen eller lyxkrog, så får man ALLTID en varm handduk som rengör händerna innan man börjar äta.
  • Anonym (P)
    Anonym (Rövslickaren) skrev 2015-12-08 22:25:09 följande:
    Intressant :) tack för info. Men jag trodde en stor del att de bär munskydd är pga avgaserna?

I andra asiatiska länder är det nog för avgaserna men Japan har förvånansvärt rena storstäder. Men så har de också väldigt bra kollektivtrafik. Att ha munskydd för att inte smitta andra gör man för att vara artig och hygienisk. Och ja, de tycker vi är skitiga haha! De byter ju om till inomhustofflor men de byter till särskilda toaletttofflor när de går in på toa också. Och att vi knatar in där i utomhusskor eller strumplästen tycker de är rätt läbbigt (och det är det faktiskt när man tänker på det...).
  • Anonym (P)
    Anonym (Butten) skrev 2015-12-09 04:02:34 följande:
    Vänta lite nu! De här toaletterna i Japan är inte pga renlighetshysteri utan för att dom är väldigt skamsna av sig av kroppsliga ljud. Det är ju därför dassen spelar hög musik så fort man låser toadörren, dom tycker det är aspinigt ifall att nån skulle råka höra en ljudlig prutt utanför. Så dom dränker prutt och kissljuden med japansk klarinett. Sen är det faktiskt MER ohygieniskt att bära runt på sin egna lilla handduk i fickan för att torka händerna efter toalettbesök, än att använda lufttork eller papperservetter. Så minuspoäng där till jappsarna. Varma, fuktiga handdukar för att torka händerna innan maten får man på de flesta bättre långflygningar, så det är inget japanskt i sig. Sen är det just japanerna som har gjort just bajssexfetisch till en världskänd konst. Det finns japanska klipp på nätet där dom bajsar i varandras munnar och äter upp det. Fast Brasilianarna gillar också det som kommer ut ur rövhålet, tex "fartsex".

Nej, du missförstod eller läste lite slarvigt. Jag har inte nämnt musiken, den spelas helt korrekt medan du sitter på toaletten och kissar eller bajsar (men det är faktiskt inte automatiskt och finns inte på alla toaletter, du måste trycka på en knapp på de flesta toaletter för att det ska gå igång). Funktionen med vattnet är efter du bajsat eller kissat, då trycker man på en knapp vid sidan av toaletten och så spolar ljummet vatten av underlivet och sedan blåser ljummen luft och torkar. Om man vill kan man även få lite parfym sprutat där men som sagt, känns lite väl skumt.... Hela den proceduren har med hygien att göra, inget för att dölja ljuden. Den egna handduken byts varje dag och om du kan hänger du den på tork, exempelvis på ditt kontor. Det är dessutom mycket mer miljövänligt än papper och elektrisk tork. Och det stämmer att man får handdukar att torka sig på under långflygningar men jag förstår inte varför det är relevant? Inget annat land jag besökt delar alla restauranger (och jag menar ALLA) ut handdukar innan maten. Du får till och med dig en stor inpackad våtservetter om du köper med dig något litet snack från en seveneleven.
  • Anonym (P)
    Anonym (1cat=1VW Golf environmentally) skrev 2015-12-09 17:25:23 följande:
    Eller våtservetter! Funkar jättebra.

Eller tre snäckskal.
  • Anonym (P)
    Anonym (Butten) skrev 2015-12-09 19:08:18 följande:
    Hur tvättar man röven ren med snäckskal?

Om du förstod referensen behöver du inte fråga.
  • Anonym (P)
    Anonym (Butten) skrev 2015-12-09 19:07:09 följande:
    Det är relevant därför att flygplan är också restauranger, eftersom det serveras mat där och flygpersonalen agerar som servitriser. Nu är det nog så att de delar ut dessa varma handdukar innan maten just för att det blir svårt för flera passagerare att springa på toaletten och tvätta händerna innan servering. Men på en traditionell restaurang kan man ju lätt gå in på toan och tvätta händerna, vilket många gör. Så varma handdukar är rätt överflödigt och mindre miljövänligt pga elektriciteten att värma dom och att tvätta dom, OM dom inte slängs, vilket inte heller är miljövänligt.

Eh, whatever...du verkar inte förstå resonemanget.
  • Anonym (P)
    Aikido skrev 2015-12-09 20:02:36 följande:
    Jodå. Det är den där filmen med Sylvester Stallone och Sandra Bullock. Demolition Man?

We have a winner! ;)
  • Anonym (P)
    Aikido skrev 2015-12-09 20:10:11 följande:
    Fast de förklarade fan aldrig hur man använder dem. Mutter, mutter. Djävla skitnödiga jänkare.

Nej, lite drygt! Men jag gillar scenen när Stallone får nog och svär framför maskinen så han får ett gäng lappar att använda istället. :D
Svar på tråden Skitigare rövhål i Sverige än i andra länder?