Jag skäms över att jag inte blev gravid :'(
Låter som att du är skengravid, vilket man lätt kan bli när man längtar så. Samt att mensen gärna spökar när man stressar upp sig över att bli gravid. Been there, done that =/
Jag känner som du så gott som varje dag.. känns definitivt som att min karl och jag också har otur och aldrig kommer få en frisk bebbe... speciellt efter missfallet vi fick i september, v.6. Känns inte som att jag kommer på glad igen på riktigt innan det visar ett plus igen... Vi har försökt i ett år till nyår nu och för varje månad blir det tyngre och tyngre så jag har egentligen inga bra råd till dig för jag är lika förkrossad jag.
Ett första steg är att faktiskt prata med din man och vara ärlig om både hur du mår och känner, men absolut att säga att din mens har kommit. Du gör varken honom eller dig några tjänster genom att ljuga om det. Han blir i alla fall inte gladare.
Om hans "tjat" är så pass jobbigt så måste du säga ifrån. Du har inget att skämmas för, men det är stressande att både en själv vill samt att ens partner dessutom lägger den pressen på en - nej, det kan bara bli pannkaka vilket leder till obalans i kroppen vilket leder till strulig cykel och kanske ingen ägglossning osv. osv och så tar det längre tid....