• Innnnnn

    Jag kommer aldrig skaffa familj

    Som sagt jag har tagit ett aktivt val att jag aldrig kommer skaffa familj med barn

    Kille mellan 25-32

    Fråga mig vad ni vill 

  • Svar på tråden Jag kommer aldrig skaffa familj
  • BCH52

    Är det något speciellt som gör att du fattat detta beslut? Risk för ärftliga sjukdomar? Omtanke om jordens resurser? Insikt om att du kommer att vilja leva ett liv som inte kommer att vara bra för barn? Insikt att du inte har intresse av att satsa på att fostra barn?

  • glutten

    Tänker du sterilisera dig, eller hur skyddar du dig mot graviditet (om du nu har sex med fertila kvinnor, that is)?

  • Anonym (.)

    Hur kan du tro dig vara säker på det redan nu när du fortfarande har runt 20 år kvar i dejtingsvängen?

    Tänk om du blir lurad till barn?

  • Innnnnn
    BCH52 skrev 2015-12-11 07:07:01 följande:

    Är det något speciellt som gör att du fattat detta beslut? Risk för ärftliga sjukdomar? Omtanke om jordens resurser? Insikt om att du kommer att vilja leva ett liv som inte kommer att vara bra för barn? Insikt att du inte har intresse av att satsa på att fostra barn?


    glutten skrev 2015-12-11 08:45:04 följande:

    Tänker du sterilisera dig, eller hur skyddar du dig mot graviditet (om du nu har sex med fertila kvinnor, that is)?


    Anonym (.) skrev 2015-12-11 08:49:14 följande:

    Hur kan du tro dig vara säker på det redan nu när du fortfarande har runt 20 år kvar i dejtingsvängen?

    Tänk om du blir lurad till barn?


    1 Jag passar helt enkelt inte med barn, Jag gillar mina brors barn, men jag skulle aldrig få för mig att skaffa egna.
    Ett sådant liv skulle inte passa mig. Om jag fick barn så skulle jag bli miserabel på grund av den tid och energi de kräver. 

    Det jag satsar på är att utvecklas och bli framgångsrik i min bransch och det passar inte heller så bra med barn. 

    2 Jag vet inte om jag ska sterilisera mig. Nja finns jue kondom. Funkar utmärkt. 

    3. För att jag har vetat det sen en tidig ålder och de tjejer jag har klickat bäst med under alla år är det som inte har barnlängtan överhuvudtaget. 

    Däremot vill jag ha en hund och en annan barnfri tjej 

    Lurad att bli gravid? 
    Hahaha ja den funkar inte på mig direkt, jag är inte så naiv, hur fungerar det äns? 


  • glutten

    Jag har själv inga egna barn och vill inte ha några, så jag har all förståelse. Kondom funkar toppen för mig med - men man ska ju ändå vara medveten om att det KAN gå snett. Ska själv sterilisera mig just för att slippa den risken, och då har jag ändå all möjlighet att avsluta en ev graviditet. Vilket är ett val du inte har. Just looking out for you, buddy :)

  • Innnnnn

    Alexander Bard säger att han själv aldrig har varit intresserad av att skaffa barn. Han har för mycket annat att göra. Han nämner det också som ett av "tricken" till att bli framgångsrik.


    ? Familj och barn, det finns ingen som förstår omfattningen av ett sådant commitment innan man gör det. Det är väl oftast i 30-årsåldern som folk sätter i gång att tänka att "det vore väl ändå varit mysigt med familj och barn". Om inte för att man är i ett förhållande, och att man är så uttråkade på varandra så att barn blir lösningen för att sätta fart på skiten.

    Gillar hans sätt att se på saken 

Svar på tråden Jag kommer aldrig skaffa familj