Inlägg från: Skroenan |Visa alla inlägg
  • Skroenan

BF 2016 Östersund

Jag är också i vecka 9 nu :) 8+4

Usch vad jobbigt , sereth. Hoppas det går över snart!

Jag har lite kläder fixat som jag köpt på blocket. Sen fick vi en babyvakt i julklapp av sambons mamma. Annars har vi inte köpt något. Känns skrockfullt att börja köpa på sig saker :) framåt sommaren kommer vi nog börja ordentligt

• Skroenan
    Sereht skrev 2015-12-29 16:56:24 följande:

Det gör det nog. Jag mår iaf toppen nu, vilket jag aldrig trodde skulle ske. Dock ont i ryggen så man får väl se hur länge man kan jobba.

Då är ni på g iaf. Jag började köpa förra veckan men har fått lite grejer av kompisar och så. Jag ville veta om det var en tjej eller kille innan jag satt igång????

Ja jag vill också veta redan nu vad det är för kön haha :) vi ska ta reda på det innan. Antar att du också ska det?
  • Skroenan
    Sereht skrev 2015-12-30 01:50:04 följande:

Jag har tagit reda på det redan. Var på rul för ungefär en månad den Det är en flicka som det såg ut Hoppas du på något speciellt?

Okej vad mysigt :) jag har alltid haft drömmen om en liten tjej så "hoppas" på det. Men när jag väl får veta så kommer det nog inte spela någon roll :)
    Villhaenbebbe skrev 2015-12-30 07:23:55 följande:

Jag är i vecka 18, 19 imorgon och kräks fortfarande. Det gjorde jag inte förra gången.. Jag mår inte illa längre men är så jäkla känslig för vissa saker jag äter, typ om jag får en för stor lökbit i en köttbulle, så får jag kväljningar och kräks.. Så segt. Idag åt jag en macka med leverpastej på och fick för mycket "kant" med i tuggan och kräktes. Haha

Usch jobbigt!! Jag har klarat mig bra utan att må illa så mkt. Dock så gillar sambon både snus och whiskey så dem lukterna hatar jag xD går inte!
  • Skroenan
    Sereht skrev 2015-12-30 21:25:24 följande:

Jag trodde att det skulle vara lättare med tjejnamn än killnamn men gud så fel jag hade. Har ett namn som jag gillar men vill gärna ha fler förslag så om ni vet några bra namn så får ni gärna tipsa????

Får vi en tjej så ska hon troligen heta Ronja Lily :) Ronja som tilltalsnamn. Andra tjejnamn jag gillar är Linnéa, Ella, Elsa. Pojknamn tycker jag är jättesvåra :S jag gillar Björne, Jacke. Sen är det stopp :P
  • Skroenan
    Damelia skrev 2016-01-05 22:26:08 följande:

Hej!

Jag har BF 4 augusti 2016 och bor 10 mil bort från ö-sund så jag hoppas att jag kan få vara med här :).

Detta är mitt andra barn ????

Grattis och välkommen :) jag har också bf runt 4 augusti!
  • Skroenan
    Dirvas skrev 2016-01-07 20:41:44 följande:

Hej alla! Är gärna med här om det är okej :)

Är nyinflyttad till Östersund, Odensala, 29 år och väntar första barnet efter IVF, beräknad BF 10 aug.

Välkommen du med :) jag bor också i Odensala! Då kommer vi nog gå på samma

Mvc , om du valt odensala? :)
  • Skroenan
    Sereht skrev 2016-01-10 00:53:57 följande:

Välkommen till er som är nya här :)

Hur går det för alla?

Jag mår oförskämt bra :) lite ömma bröst till och från, växtvärk. Lite humörssvägningar (enligt sambo haha) annars bra :)
  • Skroenan

Sereth - jag går in i vecka 12 imorgon :)(10+6 nu) så om en vecka ungefär kan man andas ut litegrann!

Inskrivning på måndag. Skulle haft i tisdags men blev ombokad :)

• Skroenan

Nu är man inne i vecka 13 och kan andas ut lite :) första känsliga perioden är över! Jag mår oförskämt bra förutom sömnsvårigheter. Är otroligt varm och rastlös på nätterna. Kan inte ha fönstret öppet för då fryser sambon och jag blir lätt förkyld :/

Hur går det för er andra? :) vilka veckor är ni i nu ?

• Skroenan

Jag kommer gå på mvc i odensala :) hoppas de drar igång en föräldragrupp där. Även en pappagrupp. Min sambo har inga vänner som har eller väntar barn så tror han skulle behöva lite stöd och någon att ventilera med :)

Svar på tråden BF 2016 Östersund