Inlägg från: Skroenan |Visa alla inlägg
  • Skroenan

BF 2016 Östersund

När fick ni kallelse till rul? Är i vecka 14 nu men har inte fått kallelse än :/

• Skroenan
    Sereht skrev 2016-02-03 08:03:16 följande:

Jag fick nog inte kallelse förrän i V 17-18 och sen fick jag gå på RUL i V 20. Tror dom är ganska sega med sånt här. Du kan fråga din barnmorska om hon skickat in papprena :) Är du nyfiken? :)

Åh känns så långt dit :D vill veta nu haha!

Ja jag är sjukt nyfiken :) vill veta könet och så att bebisen mår bra
  • Skroenan
    Sereht skrev 2016-02-04 14:45:15 följande:

Hehe, ja jag var också sjukt nyfiken! Ville inte handla något innan jag visste om det var en pojke eller flicka

Jag har handlat ganska mkt redan :) mest på loppis eller blocket. Köpt mycket könsneutralt. Några rosa strumpor o så men äsch, en bebispojke bryr sig nog inte om det skulle vara så ;)

Jag har en liten förbjuden önskan om att det är en flicka. Har alltid drömt om det. Känns lite taskigt egentligen om det visar sig vara en pojke :/
  • Skroenan
    Villhaenbebbe skrev 2016-02-05 03:26:19 följande:

Skroenan: va inne på insta under hashtaggen #bfjuni2016, brukar kolla där av nyfikenhet, på en bild såg jag ditt alias som jag kände igen och klickade in på, haha och du ska ju ha bebis med min tremänning Emil! Visst stämmer det? :) :) den här stan är så liten!

Nämen vad häftigt! :) ja det är med Emil. Vad roligt! Kul med fyrmänningar i samma stad :D det är inte så vanligt tror jag.
  • Skroenan
    Sereht skrev 2016-02-10 04:41:48 följande:

Är det någon som har några speciella cravings än? Själv så är jag så jävla sugen på sten, eller typ krita eller något annat torrt haha. Dreglar typ om jag tänker på källare eller ser något annat sånt där jag tycker skulle smaka gott. Sen har jag utvecklat ett enormt behov av att dricka hela tiden. Vaknar mitt i nätterna av ägt jag känner mig "bakistörstig" och måste gå upp och dricka skitmycket av vad det nu kan vara:-P

Haha det var ett konstigt cravings :P apelsin och äpple samt surt godis har jag varit sugen på hela tiden. Även jag är törstig jämt! Kan dricka mängder varje dag :P helst iskallt vatten då det släcker törsten enormt :D
  • Skroenan

Grattis! Skönt att allt gick bra :)

Jag ska på ultraljud 14 mars. Då är jag vecka 19+3 :) Gud så jag längtar!

• Skroenan
    Damelia skrev 2016-03-01 21:09:46 följande:

Vi har samma dag tid för ultraljud och då är ja 19+3 med ????????

Jasså? :O vad häftigt!
  • Skroenan
    Damelia skrev 2016-03-02 15:12:05 följande:

Ja, verkligen ????

Vi får se om bf ändras då.

P.S. Sorry för alla frågatecken då det var inte meningen alls ????

Jag tror det blir frågetecken när man gör Smileys som datorn inte känner igen :)

Ja jag tror att jag blir flytta till 10 aug. Har det på känn ;)
  • Skroenan
    lacomte skrev 2016-03-03 14:21:04 följande:

Hej hej är ganska ny på detta men jag e med en Östersundare.

Som pulsade v7+1 och det är mitt första barn ????

Grattis och välkommen hit :D
  • Skroenan
    lacomte skrev 2016-03-06 12:31:20 följande:

Ja jag hoppas med jag slipper det.

Tycker det e bara jobbigt att känna sig gravid då alla nu passar upp mig och jag tycker inte om det :/..

Jag är 25 år och bor lite utan för Krokom sj då?? :)

Åh känner likadant med det där att bli uppassad :/ tycker inte om att stå i centrum och ha allas ögon på en. Magen börjar bli stor nu och tycker bara det är jobbigt med blickar och massa frågor (och ÅSIKTER) herregud vad folk har åsikter när man väntar barn! Blir så less :/
  • Skroenan

Nu har man varit på ultraljud :) en frisk och kry liten pojke!! Helt otroligt ??????

• Skroenan
    Dirvas skrev 2016-03-17 10:47:39 följande:

Hej alla

Har inte skrivit i tråden på länge då jag fortfarande mer befinner mig på min gamla hemort och nog först kommer vara riktig Östersundsbo under senare delen av sommaren när förlossning närmar sig. Är det någon som har koll på aktiviteter i Östersund för oss med nyfödda, exvis babysim eller om det finns specifika dagar på öppna förskolan för de riktigt små?

Känner nästan ingen i staden så skulle va kul att komma ut och träffa lite andra med bebis under hösten :)

Babysim finns på storsjöbadet om jag inte minns fel :) sen finns det många öppna förskolor! Jamtli ska jag kika in på :) vet inte exakta dagar o så men det kan man ta reda på :) sen ska det finnas babymassage också har jag för mig! Jag ska ju ha i aug så kommer mysa runt hela hösten så vi kan umgås :D
  • Skroenan
    Dirvas skrev 2016-03-17 10:50:16 följande:

Vad skönt att allt såg bra ut :) fick också veta att bebis mådde bra på ultraljud i måndags men frågade aldrig om könet. Min man tror dock att han såg nog för att veta att det är en pojke här med :)

Vad härligt :D grattis! Ja jag tror det är lättare att ana pojke än flicka :)
Svar på tråden BF 2016 Östersund