Inlägg från: Blgebo |Visa alla inlägg
  • Blgebo

Väktare skämde ut mig i matbutikenoch anklagade mig för tjuv...

Inte riktigt, men nästan. 
    Jag självscannade, hade handlat massor, men när jag kom till kassan fungerade inte scannern i stället, så jag fick lägga upp allt på bandet och registrera som vanligt. 
    Nästa gång jag kom till affären, så larmade det när jag skulle betala, och de bad mig följa med. Jag frågade om det gällde förra gången jag handlade, och berättade att scannern inte hade gått att docka. Hade gamla kvittot med mig också, vilket kändes bra. Så allt var lugn, och de tog bort min "stöld" från mitt konto. Men efter det har jag valt att inte självscanna, och har undvikit att handla där om jag inte måste. 

• Blgebo
    kalmarpiraten skrev 2015-12-14 21:32:13 följande:
    Det finns ju bevisligen någonting som gör att folk avstår från att självscanna. De tre stora matmarknaderna i Kalmar - ICA Maxi, City Gross och COOP har samma problem... självscanningen står tom och de vanliga kassorna är överfulla med väntande kunder.
    Som när man handlar med tre småbarn, och väljer självscanning för att det ska gå snabbt...och då får man avstämning. Har hänt mig två ggr innan jag slutade självscanna. Tre irriterade, trötta barn, storhandlat, och de får ringa dit extra personal för att hjälpa mig med varorna, packa kassar osv. Då går det snabbare i vanliga kassan. 
  • Blgebo
    SpanskaFlugan skrev 2015-12-15 12:45:27 följande:

Samma här med delavstämningarna. Händer inte ens en gång i månaden dock. Helavstämning har bara hänt mig en gång och då fick jag en chokladkaka som tack för att allt stämt. :) Annars är det ju så att när man blir avstämd och något inte stämmer så blir man extra kollad ett tag efter, kan ju vara så att folk som inte gillar självscanning varit lite slarviga.
    Jag råkade ju ut för att det inte gick att docka scannern vid kassan, så hela köpet räknades som obetalt i systemet, trots att jag betalade som vanligt vid kassan. Men efter det så fick jag flera avstämningar utan att ha slarvat eller gjort ngt fel. Jag straffades alltså för ngt jag inte orsakat själv.
  • Blgebo
    suziz skrev 2015-12-15 13:43:20 följande:
    Skumt att inte personalen hjälpte dig direkt då scannern inte gick att docka... 
    Jag fick ju hjälp - de visade mig till en ledig kassa så jag kunde betala. Men de missade att radera köpet i scannersystemet. 
Svar på tråden Väktare skämde ut mig i matbutikenoch anklagade mig för tjuv...