Inlägg från: gertie |Visa alla inlägg
  • gertie

Väktare skämde ut mig i matbutikenoch anklagade mig för tjuv...

Vad är det för butik som låter väktarna göra avstämning? De gånger jag åkt på avstämning när jag självscannat så är det kassapersonalen som gör det, då blippar de in alla varorna igen och dubbelkollar på så vis att det stämmer. 

• gertie

Jag åkte på en jävla massa avsättningar efter att jag scannat en ananas på hyllkantens streckkod (där det stod att man skulle scanna) och personalen scannade streckkoden på ananasens etikett. Båda gick in för samma pris så det var ingen diff, och jag hade scannat rätt. Trots att jag fick avstämning i stort sett varje gång jag handlade i en månads tid har jag aldrig någonsin missat att scanna en vara, om man lyckas med det måste man vara riktigt slö i roten. 

• gertie
    guinevere skrev 2015-12-15 17:21:32 följande:
    Avstämning görs innan en betalar. Väktaren gick igenom TS's kasse efteråt. Det är inte en avstämning.
    Du har en poäng, jag fick uppfattningen att det var avstämning men när jag läser igen så har du ju rätt. 

Nu säger jag inte att det är så i det här fallet, men jag har lång erfarenhet av att jobba i handeln och så många gånger så har kunder betalat för en dyr vara men snott den billiga. Tänk en svindyr dator, och då finns det vissa som tänker/känner "jag har handlat så mycket här att jag förtjänar de här hörlurarna" och stoppar dem i fickan. 
  • gertie
    Elinm95 skrev 2015-12-17 01:45:53 följande:

Oavsett vad är de fel i lagen om han/hon inte sett detta.

Förmodligen så hade han sett det med tanke på att hon hade en obetald läkerol när hon passerat kassan. 
Svar på tråden Väktare skämde ut mig i matbutikenoch anklagade mig för tjuv...