Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Hur löser ni inrednings"konflikter"?

Jag och min sambo har väldigt sällan det problemet. Generellt så fixar jag med inredningen och han all teknik, men vi diskuterar såklart med varandra så att båda är nöjda. Sedan har jag samlat på mig massor av prydnadssaker och tavlor medan han knappt hade några när vi flyttade ihop och sällan vill köpa nya, så det är ändå mest mina grejor vi har vad gäller inredning, medan jag inte bryr mig så mycket om teknik sålänge den funkar, så där har han valt i princip allt.

Jag tror att det viktigaste är att kompromissa när man tycker olika. Exempelvis har min sambo sedan tidigare några tavlor som jag inte tycker är fula, men ganska tråkiga och jag hade inte valt dem. Men så tänker jag att jag har fått välja nästan alla andra tavlor så då känns det bara rätt att han får välja de få han faktiskt vill välja också. Sedan händer det att jag tycker att någon inredningsdetalj är fin och vill köpa den men så gillar inte min sambo den alls och då kan jag oftast hitta något annat istället som båda gillar. Och samma på båda håll med andra saker, både estetiska och praktiska.

Svar på tråden Hur löser ni inrednings"konflikter"?