Kroppen efter förlossning
Hej svejs först vill jag inte höra svar i stil med "man har ju fött ett barn var nöjd över kroppen som den är osv" jag mår inte så dåligt över min kropp och jag är otroligt tacksam över mina två barn och otroligt tacksam över att jag mår bra och mina barn mår bra. Men jag är en kvinna som är 1.60 lång. Har alltid vägt runt 55 kg och jag är i stora hela en liten människa. Har aldrig tränat eller behövt tänka över vad jag äter. Fick mitt första barn gick upp cirka 20kg och gick ned allt på 2 månader. Utan att anstränga mig. Magen och kroppen i huvud taget var precis som innan. Nu fick jag mitt andra barn för snart 5 månader sen och gick upp 25 kg med honom. Klart jag fått bristningar här och var och mina bröst är små och hänger men det stör mig inte. Däremot är det min mage och vikten. Jag har knappt gått ned denna gång. Jag räknas som överviktig nu och kan inte få på mina byxor. Magen hänger dessutom. Har magmuskler under med fett över. För mig blir det här lite som en chock. Går det att träna? Hur han ni andra som är små och smala i vanliga fall gjort? Är det fort tidigt efter förlossning och kan gå tillbaka ? Vägde 55kg innan första barnet. 55 kg cirka 3 månader efter. Så jag har inte legat pluss några kilon med denna graviditetet. Och jag har inte delade magmuskler. Har ej ammat heller. Jag är inte ytlig men klart jag vill känna mig någorlunda nöja med kroppen. Även fast jag är tacksam över mina små och vad min kära kropp klarat av. Tacksam för svar.