Inlägg från: Stårschan |Visa alla inlägg
  • Stårschan

behålla barnet ändå??

Måste man lämna ifrån sig sitt barn varannan vecka om den andre föräldern är alkoholiserad?

• Stårschan
    Jw83 skrev 2015-12-15 08:29:33 följande:
    Men då måste TS ju kunna bevisa att han är alkoholist. Det går ju inte att bara komma med anklagelser och sedan få ensamrätt till barnet. Dessutom så har han inte varit alkoholiserad tidigare som jag förstår det ( TS hade väl knappast planerat och försökt bli gravid med en alkoholist eller dålig pappa). Så chansen är ju stor att han inte kommer dricka så mycket om ett år eller två.

Men det är ju det bästa för barnet om pappan kan ta varannan vecka. Dock hade jag som mamma hade inte velat föda ett barn med det som utgångspunkt, jag vill leva med mitt barn hela barnets uppväxt.
    Men om man nu inte kan bevisa att han är alkoholist, trots att man vet att han inte kan hålla sig borta från sprit? Hur bra är det för barnet att tvingas vara med en sådan varannan vecka? Och vad får dig att tro att "chansen är stor" att pappan inte kommer att dricka så mycket om ett år eller två? Han ljuger ju redan nu om sitt alkoholmissbruk, och verkar räkna med att det ändå blir missfall. Nej, jag tycker att barn förtjänar bättre framtidsutsikter än så, faktiskt!
Svar på tråden behålla barnet ändå??