behålla barnet ändå??
Hej.
Behöver nån som kan se objektivt på detta. Min kille o jag har nyligen lyckats bli gravida. Strax innan vi tog gravtest så fick han kalla fötter o sa att han nog inte var redo för barn.. Vi var ifrån varandra under en helg o han söp som ett svin o när jag sa till honom att vad gör vi om jag e gravid?
Då svarade han att han skulle ta sitt ansvar.
Redan där kände jag att tilliten till honom dog en smula.
På torsdagen veckan därpå kände jag att detta inte skulle funka o hade gått hela dagen o funderat hur jag skulle berätta att vi bara skulle vara vänner. Varpå min närmsta vän säget att jag ska ta ett test så det inte behövet bli ännu en konflikt efter det.
Döm om min förvåning när jag får ett plus på provet.. Har inte ens haft symtom...
Men hursom så väljer jag att berätta för honom. Varpå han säger att på någotvis fixar vi detta o han ska göra allt han kan för att visa att jag kan lita på honom.
Helgerna som följer har han lovat att va nykter vilket ska visa sig att han inte är, dessutom går han bakom ryggen på mig o när jag ifrågarsätter hans bettende får jag detta fina svar: för det första kan du inte säga vad jag får o inte får göra om jag vill dricka öl så gör jag det o dessutom vet vi inte ens om det blir nå barn eftersom alla säger att störst chans för missfall är innan vecka tolv....
Dessutom berättar han att han kan inte låta bli att dricka om det finns öl i kylen utan han måste dricka upp dom. Han erkänner då enligt mig att han e alkoholist eller hur?
Till saken hör oxå att jag haft o har en enorm barnlängtan o är det då rätt av mig att behålla barnet för egen skull trotts att jag i nuläget inte litar på barnets pappa??
Jag vet att jag skulle klara av det o att det skulle bli tufft.barnet har ju inte bett om att bli till. Men tanken på abort skrämmer mig o eftersom jag inte kan sia om framtiden så vet jag ju inte när chansen att bli gravid igen i så fall kan ske.
Vad tycker ni?