• tulip79

Bada utan uppsyn i badkaret

Hur gamla var era barn när de fick bada badkar själv utan att ni var kvar i badrummet?

• Svar på tråden Bada utan uppsyn i badkaret
  • cosinus

Helt själv, utan storasyskon typ 3 år. 

Mina ungar är aldrig tysta i badet av någon anledning. Det pratas med leksaker och sjungs. Så länge jag hör dem har jag kunnat vara i rummet utanför och pyssla på. Har det för någon sekund blivit tyst så har jag tittat in. Från ungefär 3 år har de gått att lita på att de inte står och hoppar i badkaret och riskerat att halvt slå ihjäl sig. Före det har man fått sitta och vakta.

• isolande

Från ca 2 år. De badar tillsammans och det är ett jäkla liv hela tiden! Blir det minsta lugnt går jag dit på en gång eftersom de oftast hittat på något bus. Vi bor i lägenhet så vi är nära hela tiden egentligen.

• amalie79

Elvaåringen har börjat stänga om sig nu,
    Nioåringen vill vi fortfarande ha lite koll på även om inte jag går in längre (min sambos barn) han är mer impulsiv och behärskar ännu inte det där med hygien full ut, eller rättare sagt, han bryr sig inte nämnvärt om han är ren eller smutsig, själva utförandet klarar han ju. :)

• ostpaj

Alltså, tycker att det börjar bli lite tråkigt nu. Hon är 3. Sitter alltid lugnt och försiktigt. Man hör ju henne. Men hon tycker att det är jätteroligt om man leker med henne. Så jag brukar göra det, eller städa. Har inte ro att bara sitta och glo. Städar ur ngt skåp, hyllor, toan eller handfat. Dammar rör och sånt. Rent blir det! :)

• amalie79
    ostpaj skrev 2015-12-16 13:03:45 följande:

Alltså, tycker att det börjar bli lite tråkigt nu. Hon är 3. Sitter alltid lugnt och försiktigt. Man hör ju henne. Men hon tycker att det är jätteroligt om man leker med henne. Så jag brukar göra det, eller städa. Har inte ro att bara sitta och glo. Städar ur ngt skåp, hyllor, toan eller handfat. Dammar rör och sånt. Rent blir det! :)

Kan ni inte bada tillsammans? Det gjorde jag alltid med min mamma, tyckte jag var jättekul
  • ostpaj
    amalie79 skrev 2015-12-16 13:12:38 följande:

Kan ni inte bada tillsammans? Det gjorde jag alltid med min mamma, tyckte jag var jättekul

Alltså, det är ett miniatyrbadkar. Får knappt plats själv. Haha. Inte för att jag är överdrivet stor eller så... Hela våran lägenhet är i miniatyr. Så för att ett miniatyrbadkar skulle få plats i badrummet när de renoverade om (man fick välja mellan dusch och badkar, men vi valde badkar just för jäntans skull) så är badkaret bara, hör och häpna, 135 cm kort! :D

Så jag sitter på en pall brevid och leker.
  • Vestra

Runt 4. Har varit i rummet intill och inte på en annan våning. Hon måste sjunga hela tiden när hon är ensam så jag hör henne. 

Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • Alexi
    ostpaj skrev 2015-12-16 13:03:45 följande:
    Jag brukar sitta i dörröppningen och läsa en tidning. Har inte vågat låta mina bada ensamma ännu och de är ändå 5 och 7, även om det var ett tag sedan de badade...
Svar på tråden Bada utan uppsyn i badkaret