• Anonym (..)

Ni som vet att ni aldrig kommer få barn..

Ni som vet att ni aldrig kommer få barn, Hur har ni lärt er att leva med det? Jag sitter i den situationen då jag tror att jag aldrig kommer kunna få barn och det känns så tomt inom mig. Jag känner mig jätte ensam. Skulle va skönt att prata med flera i samma sits.

• Svar på tråden Ni som vet att ni aldrig kommer få barn..
  • Anonym (..)

Livet är så fruktansvärt orättvist jag försöker också tänka så o se det goda i livet tex att man är mer fri o inte har barn att oroa sig för resten av livet, kanske skaffar hund eller katt som blir som ens barn. Har du fått bekräftat att du inte kan bli gravid,?

• Anonym (..)
    Anonym (-) skrev 2015-12-15 20:18:39 följande:

Fundera på hur samhället ser ut idag och hur ser den trenden ut?

Får vi det bättre hela tiden eller .. är det sämre hela tiden?

Visst har det sina ljusa stunder när barnen älskar ens mat och säger att de älskar en.

Jag har barn, och ska sanningen fram så när jag ser vilken skithåla Sverige blivit så bävar jag inför framtiden och det gör mig deprimerad. Det ger mig exempelvis stor ångest att få höra att de haft soppa dag efter dag i skolan, att de ransoneras med brödet, varje elev får enbart en macka. Ja det är inte den framtid jag trodde skulle inträffa. Uppriktigt sagt är det en stor ångest att ha barn också. Hur fan ska jag klara ge dem en framtid i detta samhälle utan framtid? Så det är inte bara guld, gröna skogar och gullegull. Men jag antar att man som barnlös ser mest guld, gröna skogar och gullegull framför sig och får ångest över allt fint barnrelaterat man inte får uppleva. Baksidan med föräldraskapet är inget man fokuserar på just då. Sedan om du frågar mig om det är värt att ha barn eller inte. Jag vet inte. Emellanåt känner jag det inte värt, emellanåt att det är ok.

Jdu har ju kunnat välja. Det är värre för de som inte har något val. Denna tråd var riktad till ofrivilligt barnlösa
  • Anonym (..)

[quote=76132153][quote-nick]Anonym (Aldrig) skrev 2015-12-18 17:05:23 följande:[/quote-nick]

Jag kommer aldrig att få barn.

Det är så orättvist. Jag kanske inte förtjänar det vad vet jag?

Men det är så hemskt och ni som har fått ett barn ska vara mycket mycket tacksamma!

[ med. Det känns som något straffar mig, har varit gravid men valde att göra abort .Nu är jag ganska säker på att jag utvecklat endometrios, inte bekräftat men har alla symtom.. Vilket jag hört att 60% blir sterila. Får man fråga vad din barnlöshet beror på

Svar på tråden Ni som vet att ni aldrig kommer få barn..