• SweetJune

Barn nummer 2 och mammaledig-gick pappan ner i tid? Hur gjorde ni?

Hej!

Jag undrar hur ni gjorde när barn nummer 2 kom. Gick det äldsta barnet på förskolan? Jobbade pappa 100 % eller gick pappa ner i tid? Ledig i veckan eller kortare arbetsdagar? Hur länge? Hur många år var det mellan barnen?

Tack ????

• Svar på tråden Barn nummer 2 och mammaledig-gick pappan ner i tid? Hur gjorde ni?
  • Anonym (C)

Tre är mellan barnen. Stora gick på fsk 20 h/v. Pappan jobbade heltid.

• cosinus

2 år mellan alla barnen (4 stycken)

Barnen gick mellan 15 och 20 timmar på fsk, pappan jobbade heltid med undantag för de 10 pappadagarna.

• MoLsMamma

Tre barn med två år mellan alla. De stora går på fsk 15 h/veckan. Pappan jobbat heltid, oftast mer till o med

• Anonym (cc)

Precis 2 år mellan barnen. Stora går 20-25 timmar på förskolan. Maken jobbar deltid (lämnar på morgonen kl 09.30). Rekommenderar verkligen deltid för den som jobbar trots att den andra föräldraledig! Småbarnsåren är kämpiga nog dom det är.

• Ramborg

Den som inte var föräldraledig jobbade heltid.

Syskonet gick ca 25 h på dagis.

42.
  • AnneliR

15 månader mellan barn nr ett och två, hade båda hemma i några månader sen var det 15 timmar/veckan för stora. Pappan jobbade heltid.

Väntar nu nr 3 om några veckor och kommer då ha syskonen 15 tim/vecka på dagis och pappan jobba heltid i ca 11 månader sen får han vara hemma och jag jobba 75% i några månader :)

• Topcom

Sambon har jobbat heltid båda gånger jag har varit föräldraledig, det är ju då man får tid lixom ;) när han har varit pappaledig så har jag pluggat heltid.

• Ellie

Nästan 3 år mellan barnen. Pappan jobbar inte alls när jag är hemma med andra barnet (1 år), och sedan är pappan hemma ytterligare ett halvår. Han har tidigare studerat. Är väl egentligen arbetslös nu, men söker inte jobb eftersom vi vill vara hemma bägge två. Storasyster går 15 timmar per vecka på förskola för att hon vill det.

• Anonym (..)

20 månader mellan 1:an och 2:an. Bägge var hemma de 6 första månaderna. Stora började på förskola vid 2½ sedan. Vi växlade föräldraledigheten, men den som jobbade hade alltid 2 korta dagar i veckan.

Mellan 2:an och 3:an är det 17 månader. Samma upplägg som mellan 1:an och 2:an. 

• 89hn

10 månader mellan första och andra barnet. Min sambo jobbar heltid nu men var hemma och pappaledig med äldsta dottern de första 2 månaderna efter yngsta dotterns födelse. Min yngsta dotter är nu 3 månader gammal ????

Svar på tråden Barn nummer 2 och mammaledig-gick pappan ner i tid? Hur gjorde ni?