• Anonym (Nyplussad)

BF September 2016

Hej!,

Startar en tråd för oss nyplussade som kommer ha BF i September 2016. Hoppas vi kan följas åt under denna omvälvande  och spännande tid.

Jag bor i Stockholm och plussade igår, och har enligt beräkningar BF 1 September.  
    Jag har en dotter på 1,5 år sedan tidigare.

Ser fram emot att lära känna flera härliga blivande septembermammor.

Trevlig Helg, och GRATTIS till Plus

Än så länge anonym, men presenterar mig bättre längre fram!!

• Svar på tråden BF September 2016
  • Itsmes
    elinme skrev 2016-01-03 09:46:23 följande:

Just det! två frågor till...
    NÄR berättar ni för er släkt och vänner? Och när skriver ni in er hos barnmorskan? 

Ha det bäst!

Jag plussade svagt 23e och berättade för mina föräldrar på julafton. Sen inväntade vi tills jag fick ett starkt plus. Men jag håller det inte hemligt, men skriker inte ut det på sociala medier heller. Berättar när jag träffar vänner :)

Skriver in mig hos barnmorska på fredag, har förmycket frågor för att vänta, haha!
  • Anonym (Östergötland)

NÄR berättar ni för er släkt och vänner? Och när skriver ni in er hos barnmorskan? 

Ha det bäst!

Jag berättade för min mamma någon dag efter att jag fick reda på det. Resten av familjen får kanske veta efter att vi varit hos BM första gången. Sen är jag inte sån som skulle lägga ut ultraljudsbild på fb. Jag håller det hellre lite privat och berättar för de som jag vill ska veta istället.

Jag tänkte ringa mvc om någon vecka. När jag är i vecka 7 kanske :)
  • Anonym (Anna)

Symtom har varit lite illamående som kommer och går, ömma bröstvårtor som kommer och går och att brösten har växt litegrann annars är det det enda jag har känt av. Under de andra graviditeterna så har det varit likadant.

Jag ska ringa MVC imorgon har jag tänkt så får vi se när jag får tid. Jag har inga frågor till BM men jag räknar med att jag kommer få 100 frågor för jag kommer vara deras första patient som tar fragminsprutor under graviditeten.

Jag bor i Örebro.

• Anonym (Anna)

Vi har inte berättat för någon så inte ens våra pojkar vet om det. Vi har tänkt att vänta ett tag till.

• Anonym (Skåningen)

Vi kommer vänta med att berätta. Sist berättade vi för närmsta familjerna direkt men det var så jobbigt att behöva höra av sig till alla och berätta om missfallet så vi känner att vi vill avvakta tills vi känner oss mer "säkra" på att det blir av denna gång.

Jag har en del symtom, trött, sover dåligt om nätterna, illamående som kommer och går, humörsvängningar, molvärk som kommer och går, och så har brösten växt och ömmar till och från. Så himla märkligt bara att jag har superont i brösten på kvällarna när jag ska sova, men när jag vaknar på morgonen är det inte så farligt - knappt märkbart. Är det vanligt att det kommer och går sådär?

• Potatis
    Anonym (Skåningen) skrev 2016-01-03 12:00:03 följande:

Vi kommer vänta med att berätta. Sist berättade vi för närmsta familjerna direkt men det var så jobbigt att behöva höra av sig till alla och berätta om missfallet så vi känner att vi vill avvakta tills vi känner oss mer "säkra" på att det blir av denna gång.

Jag har en del symtom, trött, sover dåligt om nätterna, illamående som kommer och går, humörsvängningar, molvärk som kommer och går, och så har brösten växt och ömmar till och från. Så himla märkligt bara att jag har superont i brösten på kvällarna när jag ska sova, men när jag vaknar på morgonen är det inte så farligt - knappt märkbart. Är det vanligt att det kommer och går sådär?

Jag har så med brösten! Under dagarna känns dom knappt alls. Litegrann till och från om jag har tur annars känns dom betydligt mer på kvällarna. :)
  • Anonym (Skåningen)
    Potatis skrev 2016-01-03 13:55:28 följande:
    Jag har så med brösten! Under dagarna känns dom knappt alls. Litegrann till och från om jag har tur annars känns dom betydligt mer på kvällarna. :)
    Va lustigt! Är ju förvisso skönt att inte ha superont hela tiden, men det spär ju på oron lite grann. Tycker dock det är skönt att det verkar som de flesta inte har så mycket symtom än, utan att det verkar komma någon vecka fram
  • Längtan efter nr 4

Ha det bäst!

Vi har berättat för mina föräldrar o några vänner men inte mer än så. Dom andra får gott vänta. :)

Ska på första bm besöket den 14/1
  • pannkakan87
    Anonym (Skåningen) skrev 2016-01-03 14:04:04 följande:
    Va lustigt! Är ju förvisso skönt att inte ha superont hela tiden, men det spär ju på oron lite grann. Tycker dock det är skönt att det verkar som de flesta inte har så mycket symtom än, utan att det verkar komma någon vecka fram
    Håller med! Inte alls många som är illamående än vilket är skönt eftersom jag inte börjat känna av nåt sånt än heller :P
  • Anonym (Skåningen)
    pannkakan87 skrev 2016-01-03 17:55:45 följande:

Håller med! Inte alls många som är illamående än vilket är skönt eftersom jag inte börjat känna av nåt sånt än heller :P

Spännande att se om vi säger likadant om ett par veckor :P
Svar på tråden BF September 2016