• Anonym (Nyplussad)

BF September 2016

Hej!,

Startar en tråd för oss nyplussade som kommer ha BF i September 2016. Hoppas vi kan följas åt under denna omvälvande  och spännande tid.

Jag bor i Stockholm och plussade igår, och har enligt beräkningar BF 1 September.  
    Jag har en dotter på 1,5 år sedan tidigare.

Ser fram emot att lära känna flera härliga blivande septembermammor.

Trevlig Helg, och GRATTIS till Plus

Än så länge anonym, men presenterar mig bättre längre fram!!

• Svar på tråden BF September 2016
  • ausaaf
    Anonym (Östergötland) skrev 2016-01-01 20:12:57 följande:

Det enda som jag märker av graviditeten är att brösten är lite ömma. Men illamåendet kanske kommer lite senare. Mår ni andra som vanligt? 

Har också ömma bröst. Inget illamående ännu. Hoppas på sätt vis att det ska bli värre. Känns liksom inte på riktigt ännu...
  • Anonym (Östergötland)
    ausaaf skrev 2016-01-01 20:49:12 följande:
    Har också ömma bröst. Inget illamående ännu. Hoppas på sätt vis att det ska bli värre. Känns liksom inte på riktigt ännu...
    haha men precis så känns det. det är inte på riktigt än!
    pannkakan87 skrev 2016-01-01 20:32:34 följande:
    Har växtvärk i livmodern som kommer och går men inget illamående. Sist kom det inte förrän i slutet av v7. :)
    okej, då kommer det säkert snart då :) jag kommer inte ihåg hur det va sist riktigt
  • Interiorista

Det enda symtom jag har är höjd temperatur. Jag känner noll. Det känns så himla overkligt ännu :D jag vill nästan ha lite illamående så att jag kan tro på det. Men bara nästan ;)

• Önskan94

Någon annan som har känningar i livmodern? Det har stuckit till under dagen idag och är så rädd för missfall.. Känns som en lättare mensvärk men värre än de tidigare dagarna.. Någon som känner igen det?:(

• Anonym (Norrbotten)

Jag hänger gärna på här!

Plussade dagen innan julafton och har BF 2/9.

Är 28 år, mitt tredje barn. :)

• pannkakan87
    Önskan94 skrev 2016-01-01 21:59:56 följande:

Någon annan som har känningar i livmodern? Det har stuckit till under dagen idag och är så rädd för missfall.. Känns som en lättare mensvärk men värre än de tidigare dagarna.. Någon som känner igen det?:(

Ja det är växtvärk! :) Helt normalt!
    Anonym (Östergötland) skrev 2016-01-01 21:24:02 följande:
    okej, då kommer det säkert snart då :) jag kommer inte ihåg hur det va sist riktigt

Fick missfall i september i v13, så de var inte längesen. Hoppas det ska gå hela vägen denna gång! :)
  • Önskan94
    pannkakan87 skrev 2016-01-01 22:43:48 följande:

Ja det är växtvärk! :) Helt normalt!Fick missfall i september i v13, så de var inte längesen. Hoppas det ska gå hela vägen denna gång! :)

Jag hoppas det och tänker att det förmodligen är så men det är så nervigt nu i början.. Man blir ju helt knäpp haha! :)
  • Ejoma

Haft känningar i livmodern hela dagen idag, växtvärk antar jag. Känns härligt på ett sätt för man "känner" av att det är något där inne. Men samtidigt läskigt för man är ju så orolig för att nått ska gå fel

• blomman9

Hoppar gärna in här jag med! Jag plussade igår på nyårsafton men haft de på känn ett tag, så det här blir min tredje graviditet i rad, dom två innan slutade med missfall. Så tre ägglossningar på raken har vi prickat otroligt nog!:) Det här blir mitt andra barn, jag har en dotter som är född

september -14 och det här barnet är beräknat den 7/9 enligt mina uträkningar:) Jag är jötteorlog för missfall igen, det är svårt att inte oroa sig men jag försöker ändå vara så positiv som jag bara kan!:)

• Anonym (Skåningen)

Hoppar gärna också in hos er. Tredje graviditeten i rad men de två innan slutade i missfall. Nervöst och oroligt men försöker hålla mig positiv.

BF 4/9 och ska på vul och inskrivning den 21/1

Svar på tråden BF September 2016