• Anonym (Hurkommerdetsig)

    Varför föredrar män yngre tjejer?

    Det verkar som att de flesta männen tycker att kvinnor mellan 18-30 är mest attraktiva, hur kommer det sig att män i typ 40-50 års åldern hellre dejtar en 20 åring än någon i sin egen ålder?


    Jag förstår ju att yngre kvinnor oftast ser bättre ut, men är detta den enda anledningen?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför föredrar män yngre tjejer?
  • j a d e

    Knasigt du tänker? Själv har jag iallafall aldrig träffat en 40-50 åring som vill ha 20-åriga brudar. De flesta jag lärt känna har dragits till personen och inte åldern.

    Fina svarsalternativ

  • Anonym (Hurkommerdetsig)
    j a d e skrev 2015-12-19 13:53:25 följande:

    Knasigt du tänker? Själv har jag iallafall aldrig träffat en 40-50 åring som vill ha 20-åriga brudar. De flesta jag lärt känna har dragits till personen och inte åldern.

    Fina svarsalternativ


    Om du är äldre själv så vore det ju konstigt om du hade träffat 40-50 åringar som ville ha 20åringar, eller?
  • j a d e
    Anonym (Hurkommerdetsig) skrev 2015-12-19 13:54:09 följande:

    Om du är äldre själv så vore det ju konstigt om du hade träffat 40-50 åringar som ville ha 20åringar, eller?


    Fast det är jag inte. ;)
  • Anonym (Hurkommerdetsig)
    j a d e skrev 2015-12-19 13:57:08 följande:
    Fast det är jag inte. ;)
    Du kanske får lite annorlunda perspektiv sen när du blir äldre och märker att dina män stirrar efter lammkött på stan.
  • Anonym (Hurkommerdetsig)
    super macho skrev 2015-12-19 14:05:28 följande:

    Om jag har en gammal trött katt eller hund... vad får mest liv i den gamla trötta katten eller hunden? En lika gammal trött katt eller hund? ELLER - en betydligt yngre katt eller hund?

    Jag tror människan fungerar likadant.


    Men det verkar ju inte vara lika vanligt att äldre kvinnor skaffar yngre män, hur kommer det sig?
  • j a d e
    Anonym (Hurkommerdetsig) skrev 2015-12-19 14:03:31 följande:

    Du kanske får lite annorlunda perspektiv sen när du blir äldre och märker att dina män stirrar efter lammkött på stan.


    Tack för varningen, men jag är varken ung eller gammal.

    Men om vi skulle ta och reda ut själva poängen med frågeställningen. Har du blivit djupt sviken av en äldre man?
  • Pentra

    Ang. TS trådstart och svarsalternativen; här tydliggörs verkligen att det stämmer att man talar och skriver utefter vad man har förstånd till... ... /Pentra

  • Anonym (Hurkommerdetsig)
    j a d e skrev 2015-12-19 14:15:01 följande:
    Tack för varningen, men jag är varken ung eller gammal.

    Men om vi skulle ta och reda ut själva poängen med frågeställningen. Har du blivit djupt sviken av en äldre man?

    Det finns väl ingen direkt poäng med tråden, får man inte vara nyfiken?


    Det här är något jag har undrat över ganska länge.

  • Anonym (Lothar)

    Män i åldern 40-50 kan ofta efter uppbrott från en längre relation (med barn) söka bekräftelse genom att vara tillsammans med en kvinna under 30. När han efter tid börjar sakna gemensamma intressen och värderingar så väljer han åter en jämnårig eller 3-5 år yngre kvinna som redan har barn.

  • Anonym (Hurkommerdetsig)
    Anonym (Lothar) skrev 2015-12-19 14:36:26 följande:

    Män i åldern 40-50 kan ofta efter uppbrott från en längre relation (med barn) söka bekräftelse genom att vara tillsammans med en kvinna under 30. När han efter tid börjar sakna gemensamma intressen och värderingar så väljer han åter en jämnårig eller 3-5 år yngre kvinna som redan har barn.


    Låter som att du har egen erfarenhet, för mig verkar det som att män alltid väljer en yngre kvinna om de har möjlighet till det: Se på kändisar t.ex, hur vanligt som helst att de byter ut sina 35-40åriga tanter mot yngre tjejer ju.
Svar på tråden Varför föredrar män yngre tjejer?