Inlägg från: trollhassel |Visa alla inlägg
  • trollhassel

Behöver råd 3-månaders sömn

Hej! Hoppas någon kan komma med nåt klokt råd! Min son nr 2 är snart tre månader. Han sover så fint på dagen och älskar att sova i vagn. Nätterna går bra med ett-två uppvak. Problemet är när jag vill få honom att somna på natten. Jag ammar honom i sängen (liggande) tills han är helt mätt. (Har även provat att sitta o amma, ingen skillnad ) och när jag försiktigt lägger honom i egen säng så vaknar han. Försöker att han inte ska somna vid bröstet men det är lite knepigt på kvällen. Han verkar så rastlös..!

Ibland funkar det att stoppa i napp, men det tar ca 1,5 timmar och ofta 2 för att söva honom :(((

Håller honom vaken från ca 17.30 för att han inte ska vara för pigg.

På dagarna sover han ca två kortare lurar och en lång.

Kom gärna med tips!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-19 21:50
    Påbörjar läggningen vid 20-20.30 ca

• Svar på tråden Behöver råd 3-månaders sömn
  • trollhassel

Tack för svar! Får väl låta honom sova själv lite här och var på kvällen och hoppas på det bästa när jag själv går isäng. Vila på dagen, absolut.

Däremot sover jag hemskt dåligt med honom brevid mig, provade de två första månaderna....

Han sover väldigt gott i egen säng på dagen!

Det är bara nattningen som inte funkar alltså.

Tack igen för svar, det var snällt :)

• trollhassel

Tack snälla ni för tips!

Han blev sådär orolig strax innan 20 så då liggammade jag tills han somnade, ca 50 min. Han fick då ligga kvar i min säng och jag smög ut. Han gnydde ca 40 min senare men då lade jag honom i sin säng och klämde fast täcket runt ena armen eftersom han fäktar så... Och i med napprn. Imorrn vill jag prova att linda filt runt vid nattningen.

Nu har jag varit vaken i två timmar och umgåtts med min övriga familj då jag annars hade sprungit in och ut ur rummet/ammat mig öm.

Tack för inspiration och hoppas på en bra kväll imorrn också ;)

• trollhassel

Till anonym Sara: usch det låter verkligen jobbigt, när är det du kan slappna av på kvällen?

Jag har en två-åring och en man som ofta kvällsjobbar. Det är därför jag velat börja styra upp fastän minsta är så liten. Inte skitkul när bägge skriker samtidigt ;))

Svar på tråden Behöver råd 3-månaders sömn