Inlägg från: Anonym (Sara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sara)

Behöver råd 3-månaders sömn

Jag förstår dig. Min son på 4,5 månader är ofta svår att natta på kvällen men han äter ersättning, sväljer för mycket luft och det är omöjligt att få upp all så han kommer inte till ro. Vidare somnar han ALDRIG efter han har ätit som ammade barn verkar göra. Han verkar bli speedad av maten och vi rapar, myser och leker i minst en timme innan jag märker att han börjar bli trött och gnällig. Han äter sista gången mellan 18 och 19 och nästa mål brukar bli någon gång mellan 6 och 8 på morgonen. Kvällarna är dock jobbiga. Nattningen tar evigheter och jag vill att han ska sova i sin eller min säng. Han vaknar jätteofta den första timmen. Sova på soffan bredvid mig har han aldrig klarat och i famnen gick kanske till han var 3 månader, nu vill han inte ligga i den positionen utan vara upprätt.

• Anonym (Sara)
    trollhassel skrev 2015-12-20 22:59:02 följande:

Till anonym Sara: usch det låter verkligen jobbigt, när är det du kan slappna av på kvällen?

Jag har en två-åring och en man som ofta kvällsjobbar. Det är därför jag velat börja styra upp fastän minsta är så liten. Inte skitkul när bägge skriker samtidigt ;))

Slappna av kan jag aldrig göra. Ofta får jag springa fram och tillbaka mellan soffan och sovrummet hela kvällen. Till slut brukar jag ge upp och lägga mig. Ibland fortsätter det oroliga på natten. Så att han inte längre äter då spelar egentligen ingen roll. Har testat alla metoder för att rapa honom men allt kommer ändå inte upp.
Svar på tråden Behöver råd 3-månaders sömn