Inlägg från: Anonym (Bettan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bettan)

Att leva med barn

Att leva med någon annans barn är enbart jobbigt, det håller jag med om. Däremot att leva med sina egna barn är underbart. Klart att det kan vara jobbigt ibland av olika anledningar men det är det helt klart värt. Trist är det emellanåt, precis som allt annat i vrdagen.

Det finns de som klarar att ta till sig andras barn. Jag har en bekant som adopterade sin mans dotter. Barnets mamma dog när flickan var bebis och har inget minne av henne. Min bekant var orfivilligt barnlös.

• Anonym (Bettan)
    Anonym (styvförälder) skrev 2015-12-20 11:41:47 följande:
    Självklart kan jag välja att leva själv, men jag har valt att leva med min man. Därför undrar jag om jag på något sätt är märklig som tycker att det är tortyr att leva med hans barn. Men det går säkert att härda ut, hon är ju inte här exakt hela tiden som tur är.
    Du är inte alls märklig. Jag kände precis likadant. Skillnaden var bara att jag fick stå ut med tre stycken. Fast det gick inte i längden, jag tog ut skilsmässa efter några ut.
  • Anonym (Bettan)
    Anonym (styvförälder) skrev 2015-12-20 11:44:12 följande:
    Intressant det där med din bekanta.
    Misstänkte att det låg till på det sättet. Jag har ju själv inte barn, så jag vet ju inte men det låter rimligt det du säger. Jag tolkar det som att du lever både med egna barn och med barn som inte är dina? Gör din kärlek till dina barn att du även orkar leva med de andra barnen, även om det enbart är jobbigt?
    Nej, jag har skilt mig och lever endast med mina egna barn.
    Eller barn och barn, den äldsta är snart 30 och den yngsta går på gymnasiet.

ALDRIG mer en man med barn.
  • Anonym (Bettan)
    Anonym (styvförälder) skrev 2015-12-20 11:45:00 följande:
    Missade att du svarade precis när jag ställde frågan till dig! Det låter oroväckande dock. Som tur är är det bara ett barn jag har att göra med.
    Hehe, samma här.

I mitt fall slutade det med att hans äldsta dotter och jag avskydde varandra och gjorde till sist inget för att dölja det.
Svar på tråden Att leva med barn