Inlägg från: Anonym (förstår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förstår)

Att leva med barn

Anonym (usch ja) skrev 2015-12-22 00:40:59 följande:
    Oj vad jag känner igen det där! Jag blir galen på min man när han prioriterar så och det är en av anledningarna till att jag känner att jag vill bort.

Men som jag ser det så är det min MANS fel, inte bonus. Som jag skrev tidigare så är det inte bonus jag ogillar utan situationen.

Allt som oftast när jag läser trådar om styvfamiljer så handlar det i grund och botten om att PAPPAN prioriterar galet, eller försöker göra mamman till lags samtidigt som hans partner kommer i kläm.
    Jag tror också att problemet oftast är bioföräldrarna. De flesta trådar om styvfamiljsproblem handlar om att bonusmamman blir påtvingad alldeles för mycket ansvar för barn som inte är hennes egna och om hon klagar blir hon betraktad som en elak häxa. Jag skulle aldrig bli tillsammans med en man med hemmaboende barn eftersom jag inte vill utsätta mig för den situationen.
  • Anonym (förstår)
    Fjonken skrev 2015-12-22 08:01:32 följande:

Jag kan bara häpna över att vuxna kvinnor tycker att de borde prioriteras högre än värnlösa barn. Skäms!

Ingen har sagt att de ska prioriteras högre än barn, men de kan inte heller alltid förväntas stå tillbaka för barnen. En bonusmamma ska inte vara någon gratis barnpiga utan egna behov.
  • Anonym (förstår)
    Brumma skrev 2015-12-22 10:04:08 följande:
    Vem gör det?

I de flesta välfungerande fsmiljer så sätts ingen högre än den andra i dem vardagliga biten utan alla är lika mkt värda. Familjemedlemmarnas behov och önskningar får ställas mot varandra och man tittat på det precisa tillfället.

Naturligtvis går en vuxens behov och önskningar ibland över barnets. Precis som tvärtom.

Lever man efter utgångspunkten att barnen alltid skall komma först är det kanske inte så konstigt att man inte längre lever med den andra föräldern.
    Håller med, inte konstigt att förhållanden inte fungerar om allting hela tiden ska anpassas till barnen. Vill man inte ta hänsyn till sin partners behov är det bättre att man lever som singel.
  • Anonym (förstår)

Många ungar är också ouppfostrade och det gör det naturligtvis svårt att stå ut med dem. Det beror självklart inte på barnen utan på föräldrarna som tycker att precis allt deras ungar gör är gulligt och "naturligt" och nåde den som vågar säga något annat. 

Svar på tråden Att leva med barn