Inlägg från: Anonym (Japp!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Japp!)

Ta en vit jul i år

Fel ställe att skriva detta på då alla på familjeliv minsann inte tänker ta en vit jul, det är familjens högtid, ingen här har heller problem med alkohol även fast så många som vartannat barn upplever att vuxna blir annorlunda och 4-5 barn per klass lever i familjer som har problem med alkohol. (Hallå!) Det måste vara så att dessa 4-5 barn har föräldrar som inte har familjeliv då. För här fixar alla att dricka.. Host ;)

Självklart tar jag en vit jul. Dricker väldigt sällan och aldrig med barn i närheten!

• Anonym (Japp!)
    Anonym (Nej) skrev 2015-12-20 20:13:04 följande:
    Vi är fyra stycken som skrivit att vi inte tänker ta en vit jul eftersom vi inte har problem med att hantera alkohol. Fyra. Familjeliv har bra många fler medlemmar än så så det är knappast så att ingen har problem bara för att vi inte har det.

Men att du som inte kan hantera alkohol inte dricker bland barn är jättebra, det är just sånna som du som bör ta till sig och ha en vit jul.
    Haha man har varit med förr. Såna här trådar kommer varje år. I år har bara 4 stycken skrivit ja,men så brukar det inte vara.

Nej har inga problem med alkoholen. Dricker väldigt sällan. En gång om året i princip. Utan barn.
  • Anonym (Japp!)
    Zadre skrev 2015-12-21 09:56:49 följande:
    Suck. Saken är den att det kommer inte hjälpa de där ungarna ett dugg om folk som kan hantera alkoholen avstår, så det här med att ta en vit jul känns lika meningslöst som att dela en status på FB för att "visa solidaritet" med nånting. Det kommer inte hjälpa nån.
    Hur vet du det? Om denna kampanj skapar diskussion och når ut till en enda familj som inte kan hantera alkoholen så är det väl bra? Varför är det meningslöst?
  • Anonym (Japp!)

Det blev en vit Jul och nyår. Man kanske skulle fortsätta med såna här trådar och köra vid påsk och midsommar också i år? För då super väl folk till som aldrig förr. (inte här på familjeliv då, har tar man någon öl till maten för det är gott, och alla kan bete sig såklart.) Dom barnen som far illa dom har inga mammor eller pappor här heller.. Tss..

• Anonym (Japp!)
    sextiotalist skrev 2016-01-04 08:28:27 följande:
    De finns de som inte kan hantera alkohol. Men jag är ganska säker på att en klar majoritet kan hantera alkohol. Den här kampanjen känns lika löjlig som den statusen som dök upp i mitt flöde på facebook. Att på nyårsdan är 98% bakfulla. Ingen.delade eftersom alla tyckte den var löjlig. Men ingen var bakfull heller.

Jag tror jag varit bakfull totalt inte ens 10 ggr under hela mitt liv och då hade jag ett vilt studentliv, men jag har sällan druckit mer än vad jag kan hantera, dvs alltid lagt mig nykter. Och jag har aldrig varit bakfull på nyårsdan (eller juldagen eller midsommardagen etc)
    Löjlig? Skulle den hjälpa ett enda barn, men föräldrar som inte kan hantera alkoholen, så ser jag det inte som löjligt alls. Ni som kan dricka normalt kan väl låta bli och ta åt er och tänka på dom barn som mår dåligt?
  • Anonym (Japp!)
    gbgumman skrev 2016-01-04 11:13:49 följande:
    På vilket sett hjälper jag ett barn med en alkoholist till förälder om jag avstår min julöl. Förstår inte.
    Det skrivs om det på internet, i tidningarna m.m,  folk pratar om det, problemet tas upp, det når fram till folk... är det verkligen så svårt att förstå? Men med tanke på hur mycket folk protesterar och klagar på kampanjen så får det väl motsats effekt för dom som skulle behöva dricka mindre eller inte alls. Bara gå in på familjeliv och dom med alkoholproblem börjar resonera som er här..
Svar på tråden Ta en vit jul i år