• Anonym (Varför inte?)

Ta en vit jul i år

Varje år samma sak, vuxna som tycker att deras rätt att dricka sprit, öl och vin går före barnens välbefinnande! Hur tänker man då egentligen?

Just nu pågår en kampanj bland annat på fejan om just detta. Varför inte ta en vit jul i år trots att det inte är snö?
  • Svar på tråden Ta en vit jul i år
  • Anonym (Nej)

Jag tar inte en vit jul eftersom jag inte har problem med alkohol. Jag dricker kanske två glas vin och en snaps till julmaten. Jag blir inte full och mår inte dåligt dagen efter. Dom som har problem med alkohol vars barn skulle behöva en vit jul kommer inte ta till sig, precis som de inte gör det årets alla andra dagar.

• ITpappan

En vit jul ska definitivt alla med alkoholproblem ta.

Vi andra kan gott njuta av både en eller två öl till maten och en nubbe till sillen.

• Dixie
    Anonym (Varför inte?) skrev 2015-12-20 16:56:49 följande:
    Varje år samma sak, vuxna som tycker att deras rätt att dricka sprit, öl och vin går före barnens välbefinnande! Hur tänker man då egentligen?
    varför ska vi som klarar av att hantera spriten tvunget undvika alkohol på julen?
    vad är skillnaden mot alla andra helger?

tycker det är dubbelmoral att just julen ska vara "vit" medan resten av helgerna är det ok - om man anser att barn mår dåligt att att deras föräldrar dricker något glas vin, då bör man ju aldrig dricka när barnen är närvarande......
  • Anonym (Nykteralkoholist)

Detta är den 14e vita julen för min del!
    Jag är så tacksam för att jag har klarat av att hålla mig nykter i så många år! Solig 

• taquine

Säger som ovanstående , de som verkligen behöver ta en vit jul eller rättare sagt ta tag i hela sitt liv är inte mottagliga för sådana här *ursäkta* tramskampanjer. Dessa ungar har nog ett helvete året runt,inte bara jul som alltid blir så uppschåsat .

Så nej för min del blir det ingen vit jul .

Goodness me
  • Personlig Utveckling Nu
    Anonym (Nykteralkoholist) skrev 2015-12-20 17:34:32 följande:
    Detta är den 14e vita julen för min del!
    Jag är så tacksam för att jag har klarat av att hålla mig nykter i så många år! Solig 
    Stöttar dig till 100! Fasen vad stark du är. Hjärta
    PersonligUtvecklingNu.se/passiv-inkomst - Få mer tid och energi för det och dem du värdesätter som mest
  • Tow2Mater

Eftersom barnen svälter i Afrika, varför äter vi inte alla bara simpel varmkorv i jul?
    Bah!

• Anonym (Japp!)

Fel ställe att skriva detta på då alla på familjeliv minsann inte tänker ta en vit jul, det är familjens högtid, ingen här har heller problem med alkohol även fast så många som vartannat barn upplever att vuxna blir annorlunda och 4-5 barn per klass lever i familjer som har problem med alkohol. (Hallå!) Det måste vara så att dessa 4-5 barn har föräldrar som inte har familjeliv då. För här fixar alla att dricka.. Host ;)

Självklart tar jag en vit jul. Dricker väldigt sällan och aldrig med barn i närheten!

• Anonym (Nej)
    Anonym (Japp!) skrev 2015-12-20 20:02:00 följande:

Fel ställe att skriva detta på då alla på familjeliv minsann inte tänker ta en vit jul, det är familjens högtid, ingen här har heller problem med alkohol även fast så många som vartannat barn upplever att vuxna blir annorlunda och 4-5 barn per klass lever i familjer som har problem med alkohol. (Hallå!) Det måste vara så att dessa 4-5 barn har föräldrar som inte har familjeliv då. För här fixar alla att dricka.. Host ;)

Självklart tar jag en vit jul. Dricker väldigt sällan och aldrig med barn i närheten!

Vi är fyra stycken som skrivit att vi inte tänker ta en vit jul eftersom vi inte har problem med att hantera alkohol. Fyra. Familjeliv har bra många fler medlemmar än så så det är knappast så att ingen har problem bara för att vi inte har det.

Men att du som inte kan hantera alkohol inte dricker bland barn är jättebra, det är just sånna som du som bör ta till sig och ha en vit jul.
  • Anonym (HA!)

Ännu en anledning att inte dra på sig ungar. Man får dricka vad man känner för på julafton och alla andra dagar på året.

Svar på tråden Ta en vit jul i år