Ta en vit jul i år
Ja, varför ska man ta en vit jul? Eller en vit helg/midsommar/vecka/månad osv.... Därför att VISSA människor blir förändrade när de dricker, om det så bara är ett par glas vin, och för att VISSA barn inte tycker om det. Och för att visa att alkohol och fest inte behöver vara synonymt! Jag skulle nog påstå att de flesta som dricker, när de dricker lite, hävdar att de minsann inte blir förändrade alls. En hel del av dessa människor har fel, vill jag påstå. Min man bl.a. Eftersom jag inte dricker (tycker inte vin/öl är gott), så är jag alltid den som måste köra hem.... Men han frågar alltid mig först.
Vi är ett gäng kompisar som brukar fira nyår tillsammans. Hälften av de vuxna dricker, hälften inte alls. Sist ville en av de som dricker att vi skulle fira hemma hos dem hädanefter, eftersom hans sambo inte har körkort och han ville ju dricka..... Då tycker jag definitivt att han kan ta en vit nyårsafton vart tredje år. Nåja, bara ett exempel, kanske inte ett bra sådant i den här tråden.... God Jul på er alla!