Ta en vit jul i år
Den här inställningen att antingen är man nykter eller också dricker man sig full provocerar mig oerhört. Man kan faktiskt ta det lugnt. Har aldrig varit bakis en juldag i hela mitt liv.
Den här inställningen att antingen är man nykter eller också dricker man sig full provocerar mig oerhört. Man kan faktiskt ta det lugnt. Har aldrig varit bakis en juldag i hela mitt liv.
ps. Och den där förändringen... Den är inte så stor jämfört med andra känslor man utsätter sina barn för. Typ när man är stressad på morgonen och ska iväg till dagis och ungen vägrar klä på sig ytterkläderna. Finns ingen människa som reagerar konsekvent hela tiden. Är man trött och grinig så är man nog värre förälder än om man är glad och lite salongsberusad.
Alkohol är till för att tråkiga människor ska bli lite roligare i sina egna ögon. I nyktras ögon blir dom dock mest mer högljudda, tjatiga och konstiga. Det är nåt som ni alla tråkiga människor som behöver alkohol borde tänka på. Personligen tycker jag att man ska lägga ner skiten helt. Det skulle göra tillvaron för väldigt många människor (både vuxna och barn) SÅ mycket bättre.
Och mina barn, som är det värdefullaste jag har, vet att deras mamma alltid kommer finnas till hands och alltid är i sina sinnesfulla bruk om dom behöver mig. Så tycker jag alla barn borde ha det.
Skrattretande hur en majoritet här inne försvarar sin drog till varje pris och samtidigt inte säger sig ha några som helst problem med dito... Kan man inte avstå alkohol under EN dag på året har man sannerligen något att fundera över.
Vit jul-kampanjen fyller definitivt sitt syfte.