• cissi82

    Någon som blivit nekad snitt? Hur gick det sen?

    Jag blev nekad snitt. Tog ett tag för mig att acceptera detta. Men efter ett tag var jag inställd på en vaginal förlossning.
    Men för min del var det andra faktorer som gjorde att det blev ett akut snitt.

    Vad är det för din del som gör att du vill ha snitt?
    Lycka till!

  • cissi82

    Det fanns ingen medicinskorsak till att bevilja ett snitt. Och jag hade ingenting att säga till om. Det var bara för mig att acceptera efter mycket diskussion fram och tillbaks. Men läkaren gav sig inte...

  • cissi82

    Jag fick inte amma pga att jag pt morfin efter en annan operation direkt efter mitt KS. Tyvärr verkade inte barnmorskorna på spec bb förstå det. Vet inte hur många gånger dom kom in och frågade mig om jag verkligen hade bestämmt mig att inte amma. Sonen koppmatades av pappan hela första dygnet. Tycker det är så respektlös av personal när man sagt nej en gång. Detta var ju inte änns självvalt det var läkaren på ortopeden som tog beslutet med mina mediciner. Blir det ett barn till har vi redan fått beviljat snitt efter möte med läkare på kvinnokliniken. Så skönt.

    Men när ska du få veta on du ska snittas? Är du i v 34 nu så borde du väl veta?!? Vilken stressad situation för dig!
    Hoppas du får snitt.
    Lycka till som sagt!

Svar på tråden Någon som blivit nekad snitt? Hur gick det sen?