Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com

Berner Sennen eller Fransk bulldog?

Tyvärr dras ju båda raserna med många ärftliga sjukdomar och jag känner flera som trots väldigt mycket jobb att kolla upp linjer, parningar, uppfödare osv fått sjuka individer som fått avlivats tidigt efter att dom lagt ut enorma summor hos veterinärer.

Vad är det ni ser i dessa raser som andra raser inte har och hur har ni tänkt aktivera hunden.

• Dexter dot com
    rwest skrev 2015-12-22 15:28:39 följande:

Tack alla för era svar! Har ni andra raser att rekommendera fast med mindre sjukdomar?

Finns det någon som har någon av dessa raser och kan rekommendera dem och berätta lite mer om dem? :)

Jag har dvärgschnauzer, en allroundhund som är helt nöjd med 3 timmars promenad/dag och lite vardagslydnad men som visar framtassarna i både lydnad, spår och agility om man vill jobba med sin hund. I mina ögon en enkel och okomplicerad ras. Kan få problem med tandlossning ( som dom flesta mindre raser) så tandborstning dagligen är att rekommendera och lite högre risk för urinsten vilket oftast går att förebygga men annars en väldigt frisk ras.

Griffon Bruxellois/Belge/ Petit Brabancon , Havanaisen och Maltesern är också sociala sällskapsraser som är relativt friska och hänger med på allt.
Svar på tråden Berner Sennen eller Fransk bulldog?